אלשטיין בצרות: האם איל ההון החרדי יאבד את השליטה באי.די.בי?

מחזיקי אגרות החוב הארוכות של אי.די.בי הגישו בקשה לפירוק החברה שבבעלות איל ההון החרדי מארגנטינה אדוארדו אלשטיין, ודורשים למינוי מפרק זמני • אלשטיין נכנס לאי.די.בי לאחר שרבי יאשיהו פינטו ביקש ממנו להשקיע בחברה
שייע קליין
כ"ד אייר התשע"ו / 01.06.2016 17:20

האם חברת הענק שבשליטת איל ההון החרדי מארגנטינה אדוארדו אלשטיין תפורק? מחזיקי אגרות החוב הארוכות – סדרה ט’ – של חברת אי.די.בי פיתוח, הגישו היום (רביעי) בקשה לפירוק החברה ולמינוי מפרק זמני.

לפי דיווח בגלובס, הבקשה מגיעה לאחר שאי.די.בי התעלמה מהחלטה קודמת של המחזיקים להעמיד את מלוא החוב כלפיהם לפירעון מיידי.

מי שהגיש את הבקשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוא עו”ד גיא גיסין, המייצג את בעלי איגרות החוב סדרה ט’, שלהם חייבת החברה 1.2 מיליארד שקל. גיסין מבקש למנות לחברה מנהל מיוחד.

בבקשה לפירוק החברה נכתב: “חלפו שלוש שנים בלבד מאז הליכי הסדר החוב של קבוצת אי.די.בי אחזקות, והנה מצויה אי.די.בי פיתוח שוב במצב של חדלות פרעון, הן נכסית והן תזרימית.

“הוראת הממונה על שוק ההון והביטוח, המחייבת מכירת מניות כלל ביטוח בבורסה בהיקף של 5% מדי ארבע חודשים, צפויה לגרום לכך שהנכס המשמעותי ביותר של החברה יימכר במחיר הנמוך ממחיר השוק שלו ובכך תעמיק עוד יותר את חדלות הפירעון המאזנית ותמנע כל אפשרות לחברה להנות מהשבחת המניות שימכרו או מפרמיית שלטה”.

לפי גלובס, את המהלך מול אי.די.בי, מובילות קרנות הגידור DK פרטנרס האמריקנית, בשיתוף עם ברוש וקלירמארק הישראליות וכן בהסכמת הגופים המוסדיים שמחזיקים באג”ח הארוכות של אי.די.בי פיתוח.

לפי דה מרקר, לבקשת הפירוק צורפה חוות דעת של רו”ח עומר סרביאנסקי מפירמת בייקר טילי. חוות הדעת תומכת בטענת מחזיקי סדרה ט’ של אידיבי פיתוח כי החברה חדלת פירעון. בבקשה מוסבר כי בעלי האג”ח פנו כמה פעמים לבעל השליטה ומנהלי החברה כדי לנהל משא ומתן על פריסה מחודשת של החוב לכלל הנושים אך “נתקלו בקיר”.

אדוארדו אלשטיין מקרוב לחסידי חב”ד ונמנה על מקורביו של רבי יאשיהו פינטו, שהיה מי שהמריץ אותו לרכוש חלק מהחברה, עליה השתלט לבסוף אחרי קריסתו של בעל השליטה הקודם, איש העסקים נוחי דנקנר.

יד-ימינו של אלשטיין בישראל הוא שולם לפידות, חסיד חב”ד יליד ארגנטינה, בן 36.

לפידות היה זה שניהל את עסקת הרכישה של  ‘אי.די.בי פיתוח’, כנציגו של אלשטיין. לאחר הרכישה הוא מונה באופן רשמי לנציגו בישראל. בעקבות כך עלה עם משפחתו לישראל לפני יותר משנתיים, והוא מתגורר בירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות