ח”כים וראשי ערים הצטלמו: “גם אני אשתתף בתהלוכת ל”ג בעומר” • צפו

מעל 300.000 ילדים יצעדו בכ-800 תהלוכות ל"ג בעומר שיתקיימו השנה בכל רחבי הארץ • בחב"ד מגייסים גימיקים מקוריים כדי להביא את ילדי הערים לתהלוכות לכבוד הרשב"י • המשתתפים יקבלו מתנה: ספר 'התורה שלי'
יוסף גרינבוים
י"ז אייר התשע"ו / 25.05.2016 16:04

בל”ג בעומר יתקיימו בכל עיר ויישוב בארץ – כמו גם בכל רחבי העולם  – תהלוכות וכינוסי ילדים, תחת הסיסמה “יחד כל ילדי ישראל”. התהלוכות מתקיימות על פי קריאת האדמו”ר מליובאוויטש זצוק”ל, קריאה שנשא לפני למעלה משלושים ושש שנים.

השנה אמורות להתקיים ברחבי הארץ כ-800 תהלוכות, שבהן ישתתפו כ-300 מיליון ילדים.

אחת המטרות המרכזיות של התהלוכות היא להפגין את אחדות העם ואת הזיקה העמוקה שחשים כולנו לתורה ולמצוותיה, ואכן, בתהלוכות משתתפים ילדים מכל גוני הציבור בארץ.

בחב”ד מגייסים גימיקים מקוריים כדי להביא את ילדי הערים לתהלוכות לכבוד הרשב”י. בכרמיאל השיקו כרטיס גירוד ‘חיש-לג’ שהפך את התהלוכה לשיחת היום. בטבריה מהווה לונה-פארק ענק באיצטדיון העירוני אטרקציה. בירושלים: תהלוכת מתופפים ברחובה של עיר – ובאילת: מופע פירוטכניקה ולייזר, במופע מחשמל.

את אות הפתיחה לתהלוכות פתחו אישי ציבור, ח”כים וראשי ערים, שהצטלמו עם שלט צבעוני שכותרתו: “גם אני אשתתף בתהלוכת ל”ג בעומר”.

הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, ראש מערך השליחות של חב”ד בישראל מציין: “אלו הוראות מדוייקות שנתן הרבי לתהלוכת וכינוסי ל”ג בעומר – אלו פרסים לחלק, לימוד תורה, תוכן בתהלוכות, דגלים ושילוט, והעיקר להשתדל שלא ישאר ילד יהודי בארצנו הקדושה שלא יטול חלק בתהלוכה”.

כחלק מהיערכות הגדולה של צעירי חב”ד לתהלוכות, בתחילת השבוע החלה האספקה של ספרי ‘התורה שלי’ שיחולק כשי לילדים בתהלוכות ל”ג בעומר.

מיזם ‘התורה שלי’ – שבמסגרתו הופיע השנה חומש בראשית – נעשה בהמשך לספר ‘תהילים שלי’, שחולק בשנה שעברה בתהלוכות ל”ג בעומר וזכה להצלחה אדירה. בעקבות זאת הוחלט במטה מבצע ‘בית מלא ספרים’ של צעירי חב”ד לפתוח בהוצאת סדרה שתקיף את חמישה חומשי התורה ותנגיש אותם לילדי ישראל.

עורך הסדרה, הרב מנחם ברוד, משוכנע שהילדים יאהבו את הספר, וישמחו לקרוא בו ולדפדף בו שוב ושוב, למרות שפע הגירויים הדיגיטליים שעומדים לרשותם. “זה ספר שנכתב במיוחד בעבור כלל ילדי ישראל, כדי שגם ילדים שאינם באים מבית שומר מצוות ילמדו ויקראו את התורה בחדווה, כמו גם הספרונים שיוצאים לאור כמידי שנה במאות אלפי עותקים בהוראת הרבי”.

הספר צבעוני, והוא מלוּוה ציורים מרהיבים של אמן איורי הילדים שמשון קוטלובסקי. עצם הדפדוף בספר הוא חגיגה לעיניים, והוא מזמין את הילדים לצלול לתוך הספר ולקרוא אותו בשקיקה.

כדי להקל על הילדים את קריאת פסוקי התורה מוגש לצידו של כל פסוק תרגום של הפסוק לשפה פשוטה. נוסף על כך מוגשים בכל פרשה שלושה סיפורים בלוויית ציורים, על-פי המדרשים ואגדות חז”ל. כמו-כן מובאות מסגרות המעוררות את הילדים למחשבה על הלקחים לחיינו שאפשר להפיק מסיפורי התורה. לאורך הספר גם מובאים קטעים קצרים מפירוש רש”י על התורה.

הספר יוענק כשי מיוחד לילדים שישתתפו בתהלוכות, וזאת לאור הוראת הרבי זצ”ל להדגיש את פרסי הספרים בתהלוכות.

רוצים פרטים על התהלוכה בעיר מגוריכם? כנסו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות