נתניהו לרב דרוקמן: קדם חוק הגיור למרות התנגדות הרבנים הראשיים

הרבנים הראשיים מתנגדים לחוק הגיור שהגיש חה"כ שטרן, אך נתניהו מבקש מהרב חיים דרוקמן לקדם את החוק • משמעותו של החוק: הפקעת סמכות הגיור מידי הרבנות הראשית
נחמן וייס
ג' סיון התשע"ד / 01.06.2014 16:48

למרות ההתנגדות הנחרצת של הרבניים הראשיים לחוק, הורה ראש הממשלה לרב חיים דרוקמן, לקדם את חוק הגיור של ח”כ שטרן.  הרב דרוקמן שבעצמו מתנגד לחוק המוצע, מקדם מהלך שיתן מענה לחששות הרבנים מפני פרצה חמורה ביהדות, שאף עלולה לפלג את העם.

הידיעה על פנייתו של ראש הממשלה לרב דרוקמן פורסמה הבוקר [ראשון] בעיתון ישראל היום. משמעותו של המהלך היא הפקעת סמכות הגיור מידי הרבנות הראשית, והעברתה לנחלתו של כל רב מקומי.

 חוק הגיור של שטרן נתקל בעבר בהתנגדות נחרצת גם בקרב הציונות הדתית. מפלגת הבית היהודי התנגדה אף היא לחוק הגם שתמכה מלכתחילה. בניסיון לבלום את קידום החוק, מגבש ח”כ הרב אלי בן דהן, הצעת חוק משלו, האמורה לתת מענה ופתרון לזכאים בגיור על פי ההלכה אך מתקשים למצות את ההליך במצב הנוכחי.

 הרב דרוקמן כאמור הוא מתנגד באופן חריף להצעת החוק המקורית ומנסה לגבש מתווה של פשרה בין הצדדים כשמחד סמכויות הגיור ייוותרו בידי הרבנות הראשית. חשוב לציין, כי אם למרות התנגדות הרבנים הראשיים תקודם ותחוקק הצעת חוק שלא תיתן מענה לדרישותיהם, לא יכירו הרבנים בגיורים הללו, כך שלא יהיה להם תוקף הלכתי מעשי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות