יו”ר הכנסת: “איננו רוצים לחיות על חרבנו, אך אויבינו לא מותירים לנו ברירה

נחמן גור
|
ב' אייר התשע"ו / 10.05.2016 18:40
יו”ר הכנסת בעצרת הזיכרון הממלכתית בבית ‘יד לבנים’ : “אם לא נהיה נכונים מול איומים צבאיים ומדיניים לא נוכל להתקיים” • “נותנים ונוסיף לתת גיבוי מלא לחייליו ולקציניו, המתמודדים בכל רגע עם אתגרים מורכבים ורגישים מאין כמותם”

יו”ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין נשא את נאום עצרת הזיכרון הממלכתית לחללי מערכות ישראל בבית ‘יד לבנים’ שפתחה הערב את אירועי יום הזיכרון.

אדלשטיין פנה למשפחות השכולות ואמר: “אין בכוחן של המלים ליטול מכם את תחושת הריקנות. אל מול דמעה של אב או אם, אל מול מבט מצועף של אלמנה צעירה, של בת-זוג, של אח או אחות שאיבדו נפש קרובה – מתקשה הלשון להביע את עצמות הרגש והכאב”.

יושב ראש הכנסת הוסיף: “ראוי שנישיר מבט אל המציאות ונצהיר בצער: איננו רוצים לחיות על חרבנו, אך לעת עתה, אויבינו לא מותירים לנו ברירה. לשם כך, עלינו לשמור מכל משמר על צה”ל חזק ומתקדם, ערכי ומוסרי. צה”ל היה ונותר ‘צבא העם’, לא רק בגלל ההרכב הרב-גוני והכלל-ישראלי של חייליו; אלא גם מפני שממנו, מהעם הזה, הוא שואב את כוחו ואת עוצמתו. אין זה רק ‘בגלל הכוח’, אלא בעיקר ‘בגלל הרוח'”.

“משום כך”, הדגיש יו”ר הכנסת, “אנחנו נותנים ונוסיף לתת גיבוי מלא לחייליו ולקציניו, המתמודדים בכל רגע עם אתגרים מורכבים ורגישים מאין כמותם. רק כך נעמוד איתן, חמושים ודרוכים מול טרור ושנאה. כי אם לא נהיה נכונים מול איומים צבאיים ומדיניים סביבנו – לא נוכל להתקיים פה”.

יולי יואל אדלשטיין סיים באומרו: “אנו שואפים לחיי יצירה, רוח ותרבות; אך אם לא נפקח עין על הכוונת- לא נוכל לחקור ולהרחיב דעת בעין השנייה; ואם לא נאחז ביד האחת בנשק- לא נוכל לבנות וליצור ביד השנייה”.