‘יינות ביתן’ קנה טלית ב-100,000 ש”ח – וזכה במכרז: ירכוש את ‘מגה’

נחום ביתן, בעלי רשת המזון 'יינות ביתן', רכש את הטלית בדינר השנתי של מוסדות 'יצחק ירנן' • יינות ביתן תרכוש ככל הנראה את רשת מגה תמורת כ-450 מיליון שקל • המהלך יהפוך את 'יינות ביתן' לרשת המזון השניה בגודלה אחרי שופרסל
אבי כץ
ב' אייר התשע"ו / 10.05.2016 11:25

מזה כ-20 שנה מקיימים מוסדות ‘יצחק ירנן’ את הילולת רבי חיים ויטאל זצ”ל, מי שנחשב לתלמידו המובהק של האר”י הקדוש, ולבעל מופתים גדול.

בשנים האחרונות מתקיימת ההילולא, בה משתתפים אלפים, בגן האירועים ‘גני הצבי’ במושב ברכיה, סביב שולחנות ערוכים.

באירוע השתתפו השתתפו רבנים, ח”כים  ואישי ציבור – כאשר את המשא המרכזי נשא נשיא מוסדות ‘יצחק ירנן’, הגאון רבי יצחק ברדא.

בדבריהם, פנו הרבנים אל הגאון רבי יצחק ברדא, ובקשו ממנו לקחת על שכמו את משא העיר אשקלון, ולכהן בה פאר כרב העיר, אחרי הסתלקותו של המרא דאתרא הגאון רבי יוסף שרביט זצ”ל.

“בעיר אשקלון מדברים נכבדות ורוצים לראות אותו יושב על הכסא החשוב שהתייתם לא מזמן, כסאו של הגאון הרב שרביט זצ”ל, ומי כמוהו ראוי כבן המקום כתושב המקום, להאיר ולהפיץ תורה באשקלון ולהמשיך בעמלה של תורה”. אמר לתשואות הקהל ח”כ לשעבר הרב חיים אמסלם.

הגאון רבי צמח מאזוז, מנהלה הרוחני של ישיבת ‘כסא רחמים’ חיזק את דבריו של הרב אמסלם, תוך שהוא משבח את פעילותו רבת השנים של הרב יצחק ברדא, כאשר בסוף דבריו אמר: “ואני אברך את הרב שיזכה להיות הרב הראשי הבא של אשקלון”.

גם חבר הכנסת לשעבר, אלי ישי, פנה אל הרב וביקש שיקבל על עצמו את הנהגתה הרוחנית והתורנית של העיר אשקלון.

את הערב הנעימו משה דוויק ולהקתו, כאשר שיאו של הערב היה במכירת הטלית של הגאון רבי יצחק ברדא, בסכום של 100,000 שקלים.  את פתילות הטלית עשה הרב בעצמו.

את הטלית רכש נחום ביתן, בעלי הרשת הקמעונאית הגדולה ‘יינות ביתן’.

בתוך כך, עיתוני הכלכלה מדווחים הבוקר (שלישי) כי נאמני רשת ‘מגה’ ממליצים לבית המשפט לקבל את הצעת ‘יינות ביתן’ לרכוש את מגה תמורת 400-455 מיליון שקל.

לפי דה מרקר, זכייה במכרז על מגה הופכת את יינות ביתן לרשת המזון השנייה בגודלה בישראל, אחרי שופרסל.

מחזור המכירות הנוכחי של יינות ביתן על כ-80 סניפיה מוערך ב-3.5-3 מיליארד שקל. לכך ייתוסף מחזור מכירות של מגה שהינו כ-2.5 מיליארד שקל.

ההערכה היא כי יינות ביתן תצליח להגדיל את מחזור המכירות בסניפי מגה שתרכוש ועל כן תיהנה ממכירות נוספות שיכולות להגיע גם ל-4 מיליארד שקל ויותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות