המשרד להגנ”ס שוקל: ביטול פיקדון על בקבוקים גדולים • ומה דעתכם?

כפי המסתמן: המשרד להגנת הסביבה יבטל את חוק הפיקדון על בקבוקים גדולים כדי לצמצם את העלויות לצרכן • "לא ראוי שמי שקונה שישיה לחג ישלם עוד 1.80 ש"ח" • ארגוני הסביבה טוענים: הביטול ייטיב עם התאגידים ויפגע במחזור • הציבור מוזמן להביע את עמדתו
יוני גרין
ב' אייר התשע"ו / 10.05.2016 09:47

המשרד להגנת הסביבה שוקל לבטל את חוק הפיקדון על הבקבוקים הגדולים. כך מדווח הבוקר (שלישי) העיתונאי טל זרביב בגלי צה”ל.

לפי התכנית, מתחילת השנה הבאה הציבור אמור לשלם תוספת של 30 אגורות בקניית בקבוק גדול, כפי שאנחנו משלמים היום על בקבוקים קטנים.

אלא שכעת שוקלים במשרד לבטל את החוק.

על פי ההתחייבות שתבוטל: על היצרנים והיבואנים לאסוף 55% מהבקבוקים הגדולים כבר השנה. אם לא יעמדו ביעד – הצרכן ישלם על בקבוק גדול פיקדון של 30 אגורות, סכום שכבר משולם היום בקניית בקבוק קטן.

עם ביטול הפיקדון, מתכוון המשרד לשמר דווקא את חוק האריזות, שמחייב את הרשויות המקומית להציב מכלים להפרדת פסולת האריזות על מנת להעבירן למחזור, כשחובת המימון של ההפרדה והטיפול תוטל על התעשייה.

גיא סמט, סמנכ”ל בכיר שלטון מקומי במשרד להגנת הסביבה, הסביר שעל פי החישוב שעשו במשרד, אם המכלים הגדולים יישארו בחוק הפיקדון, הצרכנים יפסידו כ-200 מיליון שקלים.

“אנחנו חושבים שמי שקונה שישיה לחג ראוי שלא ישלם עוד 1.80 ש”ח. אפשר למצוא שיטות ראויות כמו חוק האריזות. לפי הערכות של משרדינו, חוק האריזות יטיל עלות של 13.8 מיליוני שקלים, זה 2.7 אגורות למיכל. לעומת זאת חוק הפיקדון – העלות שלו היא 200 מיליון ש”ח”.

מנגד, מנכ”ל מגמה ירוקה, מור גלבוע, טען כי ביטול הפיקדון על בקבוקים גדולים יטיב עם היצרניות הגדולות כמו קוקה קולה, ויפגע בחינוך למחזור.

טרם ביטולו הסופי של החוק, המשרד להגנת הסביבה מזמין את הציבור להביע את עמדתו בעניין. השימוע הציבורי יתקיים דרך אתר האינטרנט של המשרד בשבועיים הקרובים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא כדאי לבטל את הפקדון
    01/01/2017 16:29
    רן
  1. אם יקרה התרחיש הזה,האספנים של הבקבוקים שמחטטים בזבל לא יאספו את הבקבוקים והם יושלכו לפח היום יש מלא אספנים שמחטטים בפח ואוספים את הבקבוקים הקטנים ואת הגדולים לא אוספים