נהגי חברת קווים נגד ההנהלה: שיבושים בתנועת האוטובוסים

עובדי קווים משבשים היום ומחר את פעילות האוטובוסים: "סחבת במו"מ עם ההנהלה" • מאות איש ממתינים בתחנות האוטובוסים • ההנהלה: פעולות מיותרות, חד-צדדיות ובריוניות
שייע קליין
ג' סיון התשע"ד / 01.06.2014 09:56

נהגי חברת האוטובוסים ‘קווים’ משבשים החל משעות הבוקר את תנועת האוטובוסים במחאה על תנאי העסקתם ובשל מה שהם מכנים לחצים המופעלים מצד ההנהלה בעקבות התאגדותם של הנהגים.

ועד העובדים החליט לשבש את תנועת האוטובוסים בכל ארבעת האשכולות של החברה, ובפרט באזור רמלה, לוד פתח תקווה ובקעת אונו. השיבושים צפויים להימשך גם מחר עד השעה 14:00. ועד העובדים חזק במיוחד באשכול הפעילות רמלה-לוד, ובאשכול זה צפויים עיקר השיבושים. במודיעין עלית ומודיעין התקיימו השיבושים עד 10 בבוקר. מאות איש ממתינים בתחנות האוטובוסים.

נהגי החברה  מוחים בין היתר על חוסר ההתקדמות במשא ומתן עם ההנהלה על תנאי העסקתם, ובכלל זה סירוב ההנהלה להעניק לעובדים תוספת שכר, שעות עבודה ממושכות (13 שעות בממוצע ביום, לטענתם), יום העבודה מפוצל ללא תמורה, והם לא זוכים לפנסיה מספקת.

לפני כשבועיים ערכו הנהגים עיצומים אחרים, בהם לא גבו כסף ממקצת הנוסעים, אך הפעם הנוסעים מרגישים פגיעה מהותית בפעילות האוטובוסים. 

מחברת קווים נמסר בתגובה: “קווים מוחה על כך שבו בזמן שמתנהל משא ומתן הנערך בתום לב מצד הנהלת החברה, בוחר קומץ של נהגים מאשכול אזורי בודד, שלא נבחר על ידי עובדי החברה ואינו זוכה לתמיכת כלל נהגי החברה, לנקוט פעולות מיותרות, חד-צדדיות ובריוניות של השבתת שירות חיוני במדינת ישראל. זאת בשעות שיא הביקוש של יום ראשון בבוקר ובסמוך לחג השבועות. נהגי קווים מקבלים את שכר הבסיס שהוא מבין הגבוהים בתחבורה הציבורית בישראל, ותנאי ההעסקה בחברה הם על פי החוק. החברה דוחה מכול וכול את ניסיון הוועד לצייר מצג שווא כאילו אין המצב כזה וזו הסיבה לפעולות שננקטות על ידו. אנחנו קוראים לוועד העובדים להמשיך במשא ומתן בין הצדדים ללא צעדים חד-צדדים על חשבון הציבור.

 

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להנהלת קווים
    01/06/2014 16:56
    מאיר אריאל
  1. אדם צועק את שכואב לו – לא כואב לו, לא צועק…

  2. גם היום
    05/06/2014 10:28
    ביתרי
  3. גם היום יום ה’, אסרו חג דשבועות, שיבושים בתחבורה בעיר ביתר עילית.