חרדים מפעילים עצומה: כץ, שביתת ה’טסטרים’ גומרת לנו את כל הכסף

שני צעירים חרדים מארגנים עצומה במטרה ללחוץ על השר ישראל כץ להביא לסיום המאבק בין הבוחנים השובתים למשרד התחבורה: "אנחנו מפסידים כסף, אבל גם זמן ועגמת נפש" • "נפגעים מכך גם בחורי ישיבות וגם חיילים"
אליעזר היון
כ"ה ניסן התשע"ו / 03.05.2016 20:53

שביתת הטסטרים: שני צעירים חרדים פתחו בבליץ תקשורתי אל מול מה שהם מכנים “הסחבת של מדינת ישראל בטיפול בעניינם”.

כפי שדווח בחרדים 10 בחודשים האחרונים מתנהל קרב מר בין השר ישראל כץ, ובין בוחני הנהיגה – ה’טסטרים’ בעקבות כוונת משרד התחבורה להוציא לפועל מכרז חדש שיפריט את מבחני הנהיגה.

הבוחנים מוחים נגד המכרז הממשלתי, בטענה כי בכך יעברו למעמד של עובדי קבלן. משרד התחבורה מאידך הודיע כי לא ישנה את תכניותיו.

ישי אלישע ודניאל בן חמו, שני חרדים, פתחו עצומה באינטרנט בה הם קוראים לשר התחבורה לסיים את השביתה במהירות האפשרית.

“איננו שייכים לכל צד שהוא”, אומר בן חמו לחרדים 10, “אבל אנחנו רוצים שהשביתה תיפסק, אנחנו מפסידים כסף וזמן”.

בן חמו למד עד כה כ-35 שיעורים, אך כעת הוא נאלץ לקחת שיעורים נוספים כדי לשמור על ‘כושר נהיגה’. “אני גם מפסיד כסף, אבל גם ההתשה הזו, גורמת לנו עגמת נפש מרובה”.

בינתיים חתמו על העצומה למעלה מ-1500 תלמידים, והצעירים מקווים כי הם יגייסו עשרות אלפי חותמים.

“נפגעים מכך גם בחורי ישיבות וגם חיילים”, הם מסבירים, “ישנם בחורי ישיבות שמתחילים את הזמן עוד מעט ורוצים לעשות טסט בחופש – דבר שנמנע מהם, ישנם בחורים בישיבות תיכוניות חרדיות שרשאים להוציא רישיון כעת, אך בהגיעם ל’ישיבה גדולה’ הדבר ייאסר עליהם והם מפסידים זמן יקר”.

גם מורי הנהיגה מצטרפים לעצומה, וכבר היום ניתן היה לראות סטיקרים עם המילים ‘שמע ישראל, אנחנו רוצים טסטים’.

העצומה כוללת את כל ערוצי המדיה: אינטרנט, פייסבוק, טלגרם, וואטסאפ, “אנחנו חייבים לחשוב מחוץ לקופסה, אחרת לא נוכל להגיע לאזנו של השר”, אומר בן חמו.

התלמידים חוששים כי גם כאשר תסתיים השביתה, הלחץ העצום של 50 אלף תלמידים יגבה את מחירו, והמרחק בין טסט לטסט יארך.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה על שביתת הבוחנים: “שום השבתה או עיצומים לא ישפיעו על תוכניותינו לשפר את השירות לציבור לומדי הנהיגה ולקצר את זמני ההמתנה למבחנים באופן משמעותי.

“100 טסטרים לוקחים מאות אלפי צעירים וחיילי צה”ל כבני ערובה, ומנסים למנוע את שיפור השירות רק כדי לשמור על המונופול. לא ויתרנו מול איומים, שביתות ולחצים ברפורמות שהוביל שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ברכבת, בתעופה, בתשתיות ובנמלים, ולא נוותר כאן. טובת הציבור קודמת לאינטרסים צרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות