למה בעלה של סימונה האלמנה יברך את ח”כ יעקב מרגי “מן השמים”?

שרי רוט פגשה לפני חודש במזנון הכנסת את סימונה, אלמנה מחדרה, אם לארבעה ילדים, ששיוועה לעזרה - ויחד הן ניסחו פניה נוגעת ללב אל ארבעה חברי כנסת • הח"כים האחרים התעלמו, אבל מי שהרים מיד את הכפפה היה ח"כ יעקב מרגי מש"ס • הבוקר סימנו בלשכתו 'וי' ענק • סימונה הנרגשת: "עקשנותו של העוזר אבי רוזן ניצחה את המערכת"
כ"ה ניסן התשע"ו / 03.05.2016 16:54

 זוכרים את סיפורה של האלמנה סימונה זיני?

למי שאינם זוכרים, תזכורת קצרה לניסוי שפרסם בחרדים 10: לפני קצת יותר מחודש פגשתי את סימונה במזנון הכנסת, והופתעתי לשמוע על מצוקתה.

מזה מספר שנים היא אלמנה, מתגוררת לבדה עם ארבעת ילדיה, ומסתדרת איכשהו מהכנסה לא משהו.

וכעת נפלה עליה צרה: בעמידר החליטו להקפיץ את שכר הדירה החודשי, ולהתאימו להכנסותיה. ההכנסות, רק נציין, הסתכמו בקצבאות שארים וילדים.

את הטיפול בפרשה החלטנו להעביר לארבעה לשכות של ח”כים חרדיים, תוך ניסיון לבדוק מי יציע עזרה.

לשכתו של ח”כ יעקב מרגי מש”ס הרימה את הכפפה בו ביום.

הבוקר, כך מתברר, הם סימנו ‘וי’ ענק, כשהם מבשרים לסימונה כי בקשתה התקבלה.

נוסח המכתב שהופנה אז אל ח”כ מרגי היה נוגע ללב:

“אני הח”מ אם חד הורית. בעלי נפטר לפני כשלוש שנים ממחלה קשה ומאז אני מגדלת את ארבעת ילדי לבד. מתוכם הילדה הבכורה סובלת מפיגור שכלי המוגדרת נכה 100% בביטוח לאומי.

“אין לי כל מקורות הכנסה ואני חיה מקצבת שארים בסך 8000 שקלים, ומזה אני נאלצת לשלם את כל הוצאות הבית. בעלי ז”ל הותיר אחריו חובות רבים שאותם אני נאלצת עד היום לשלם.

“כיום אני מתגוררת בדירת עמידר בחדרה. הסכום אותו שילמתי עד כה היה 300 שקל, סכום שאותו יכולתי לשלם ולקיים את משפחתי בדוחק רב. אלא שבתחילת שנת 2016 בעמידר החליטו לעלות לי את שכר הדירה לסכום של 3414 שקלים.

“המשמעות פשוטה: גזר דין מוות כנגד משפחתי. בסכום כזה לא אוכל להעניק לילדי מזון וביגוד לצד קורת גג נאותה.

“בעוד מספר ימים תתכנס ועדת חריגים מיוחדת בכדי להחליט האם להיעתר לבקשת ההנחה אותה ביקשתי. אני פונה אליך כח”כ המוכר כבעל רגישות חברתית אנא עזור לי לשנות את רוע הגזירה…

“אני מודה לך מראש בשם ילדי ובשם בעלי ז”ל שלא יוכל להודות לך אבל מן השמים הוא יברך אותך”.

נוסח דומה, רק נדגיש, הופנה לח”כים נוספים, אך בליבם שלהם הוא, כנראה, לא נגע…

בלשכת מרגי מיהרו לנסח מכתב, לסייע לסימונה בהדפסתו, תוך שהם שולחים אותה להניחו על שולחנות כמה ח”כים בולטים. איש מהם לא נעתר לסייע לה.

במקביל, פנה ח”כ מרגי ישירות אל שר השיכון בבקשה.

“התקבלה בלשכתי פנייתה של הגב’ סימונה זיני”, כתב. “מכתבה המצ”ב נוגע ללב ומדבר בעד עצמו. כאדם בעל רגישות חברתית גבוהה אודה לך על בדיקתך בעניין”.

מתברר ששר השיכון יואב גלנט מ’כולנו’ הרים את הכפפה.

“מכתבתך התקבל והועבר לטיפולי”, כתבה אפרת בן יהודה, מנהלת תחום תכניות סיוע אל לשכת השר.

תחילה, היא הסבירה מדוע הוקפץ הסכום: “על פי החלטת הממשלה הוחלט למדרג את שכר הדירה בשיכון הציבורי החל מתאריך 1/11/2005. שכר הדירה המודרג נקבע על פי הרכב המשפחה והכנסתה ובחלוקה לפי אזורים, גודל הדירה. ככל שההכנסה עולה, כך עולה שכר הדירה בהתאמה, ולא יותר מ’שכר דירה שוק’.

“דיירים המתקיימים אך ורק מקצבאות הקיום של המוסד לביטוח לאומי ישלמו 8.5% משווי “שכר דירה שוק” באזור מגוריהם. שאר הדיירים ישלמו את רמת שכר הדירה המדורג, בהתאם להרכב משפחתם, רמת הכנסתם, אזור מגוריהם וגודל הדירה בה מתגוררים.

“בדיקתי העלתה כי הנך הורה עצמאי + 4 ילדים המתקיימים מהכנסות בסך ממוצע של כ-9191 ₪ לחודש. התקרה המירבית המזכה להנחה בשכר הדירה בדיור הציבורי ל-5 נפשות עומדת על כ-8926 שקלים.

“לפי הכנסותיך מול גודל המשפחה נקבע לך חיוב על סך של כ-3390 ₪ לחודש לאור כך שהכנסתך חורגת מגובה התקרה המירבית המזכה להנחה בשכר הדירה לא נמצאת זכאית להנחה.

“יצויין כי במשך תקופה ארוכה חוייבת בשכר דירה נמוך לאור טעות בהקלדת הכנסותיך על ידי חברת עמידר. משרדנו אינו מבקש החזרים רטרואקטיבית בגין הטעות. עם זאת, לאחר תיקון הטעות אכן קפץ לך החיוב באופן משמעותי.

“ערערת על כך ובקשתך נידונה בוועדת החריגים של משרדנו בתאריך 1.04.16 ואושרה לך הנחה בשיעור 805 מתאריך 1.11.15 ועד 31.12.17 בהתחשב בדוח הסוציאלי והנסיבות.

“גובה שכר הדירה לאחר החלטת הוועדה וקביעת ההנחה יעמוד על סך של כ-678 שקלעים במקום כ-3392 שקלים. אנו תקווה כי בכך הגיעה הבעיה לפתרונה”.

שימו לב, כמה חשוב לפנות לסיוע – וכמה טוב שיש גם מי שמרימים את הכפפה ועוזרים.

בשיחה עם סימונה היא נשמעה נרגשת.

“ברצוני להודות מקרב לב לאבי רוזן, עוזר הח”כ יעקב מרגי, על עזרתו הרבה בענייני לגבי משרד השיכון. פניתי אליו לאחר שניסיתי רבות דרך קשרים והעניין לא צלח, אבל ברגע שהגעתי למשרדו של אבי רוזן, לאחר המלצתה של העיתונאית שרי, העניין טופל במלואו, להפתעתי.

“ברצוני לציין שנוסח המכתב שסגננתי לח”כ יעקב מרגי (בעזרתו של אבי רוזן) שיגרתי לעוד כמה וכמה ח”כים ממפלגות שונות, אך לא קיבלתי התייחסות מהם.

“בסופו של דבר עקשנותו של אבי רוזן ניצחה את המערכת וכעת קיבלתי תשובות חיוביות ממשרד השיכון. לא יכולתי לצפות ליותר טוב מזה. תודה עמוקה מקרב לב”, היא אומרת לחרדים 10.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות