החגיגה נגמרה: קנסות ועונשים למי שירכבו עם אופניים על המדרכות

חיים טוויל
|
כ"ג ניסן התשע"ו / 01.05.2016 10:19
מלבד קנס בגובה 250 שקלים, שיוטל על רוכבי אופניים שינהגו שלא על שבילי האופניים או על הכביש, יוטלו קנסות שינועו בין 100 ל־1,000 שקלים על עבירות תעבורה שונות, ממש כמו לנהגים של רכב או אופנוע

החל מהיום אלפי רוכבי אופניים ברחבי הארץ צריכים להתרגל למציאות חדשה: רכיבה רק על שבילי אופניים המיועדים ובשולי הכבישים.

רוכבי האופניים שירכבו על המדרכה ולא על שבילי האופניים ייקנסו על ידי המשטרה.

מלבד קנס בגובה 250 שקלים, שיוטל על רוכבים שינהגו שלא במקומות המיועדים לכך – על שבילי האופניים או על הכביש, בהיעדר שביל יעודי – יוטלו קנסות שינועו בין 100 ל־1,000 שקלים על עבירות תעבורה שונות, בדומה לנהגים רגילים על רכב או אופנוע.

למשל, רוכבים הנוסעים ברמזור אדום או נגד התנועה או רוכבים שישתמשו בטלפון הסלולרי בזמן נסיעה, ייקנסו בקנסות – או בעונשים יצירתיים יותר כאשר מדובר בצעירים מתחת לגיל 16, דוגמת הוצאת האוויר מהגלגלים או החרמת הסוללה.

אלא שהרוכבים עצמם טוענים שהם לא מוצאים חלופות לנסיעה על המדרכה, בין היתר בשל תשתית שבילי אופניים רעועה, גם בעיר מרכזית כמו תל אביב.

רב פקד ניסים אוחיון, קצין התנועה של מרחב ירקון, אמר בראיון לגלי צה”ל: “המטרה היא למקד את האכיפה במקומות שבהם יש תשתית וקיימים שבילים אופניים.  מיקוד האכיפה יתמקד ברחוב אבן גבירול. בשאר העיר תהיה אכיפה כלפי אופניים חשמליים ומקרים של בריונות.

“השוטר, בבואו לקנוס רוכב, מסתכל ורואה. אם הרוכב לא נסע על שביל האופניים כפי שנדרש, הוא ירשום לו את הדוח. במידה ואין שבילי אופניים, יש את שיקול דעת השוטר לא לרשום דוח”.

לדבריו, “מטרת האכיפה היא לשנות את תרבות הרכיבה בתל אביב. אנחנו מעודדים נסיעה באופניים, אבל צריך לזכור שיש הולכי רגל ושתחושת הביטחון שלהם פוחתת”.