מצטייני ‘חברת תהילים’ במוסקבה בירכו האילנות בגן עתיק של הצאר

נתן פרל • צילום: לוי נזרוב
|
י"ט ניסן התשע"ו / 27.04.2016 20:29
ילדי מוסקבה, מתפללי בית הכנסת ‘מארינה רושצ’ה’, משתתפים ב’חברת תהלים’ בשבת • בחול המועד הם יצאו לסיור בגן הבוטני שבמוסקבה, שהוקם לפני 310 שנה בידי הצאר הרוסי – וברכו על האילנות

קרוב ל-16 שנה משתתפים ילדי מוסקבה, מתפללי בית הכנסת המרכזי ‘מארינה רושצ’ה’  ב’חברת תהלים’ בשבת אחר הצהרים – יושבים בצוותא לתפילה מילה במילה, יחד עם מדריכים מסורים.

המסגרת  הוקמה על-ידי גבאי בית הכנסת המרכזי, ובמהלך השנים השתתפו בה כבר מאות רבות של ילדים.

ביוזמת הגבאים, נערך השנה בחול המועד פסח כינוס ‘הקהל’ מיוחד, ובראשו ‘ברכת האילנות’, בהשתתפות רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, אשר חילק פרסי עידוד מיוחדים לתלמידים המצטיינים בזמן החורף שחלף.

הכינוס נערך בגן הבוטני שבמרכז מוסקבה, שהוקם בדיוק לפני 310 שנה בידי הצאר הרוסי, שלא חלם אי-פעם כי יום יבוא ועשרות ילדים יהודיים יעמודו בגאון במרכז הגן הענק ויברכו בקול רם את הברכה המיוחדת.

בפתח הכינוס הוזמן מנהל הפארק לקבלת תעודת הוקרה, על הסכמתו לבקשת המארגנים להעמיד רחבה מיוחדת למשתתפים בסמוך לעצי הפרי שבגן, ויחד עם הנהלת הגן אפשרו את הכניסה חינם וקיום הכינוס.

הרב הראשי נשא דברים בפני הילדים והדגיש את חשיבות הלימוד מפריחת העצים שבבריאה, כפי שנאמר ‘כי האדם עץ השדה’, ודרבן את הילדים להתמיד בתפילה ובתהלים מדי שבת ובכל מקום בו הם שוהים.

לאחר-מכן, נשא דברים בפני הילדים, אורח מארץ הקודש, המחנך הנודע הרה”ח רבי מרדכי הלוי הורביץ, שריגש את הילדים עם סיפורים על הפריחה בעת הזו בארץ ישראל, בשילוב דברי חז”ל על קדושת הארץ.

עם סיום הכינוס הרשמי, נערך סיור מיוחד לילדים בשבילי הגן, בין מפלים ונהרות מים, שבילים קסומים, לרבות ביקור בגן הטרופי בו גדלים עצים ופרחים מזנים שנכחדו – והילדים ראו מקרוב את נפלאות הבורא ‘ליהנות בהם בני אדם’.