ש”ס מפנה ‘שקופים’ אל חברה פרטית – שגובה מהם עמלות

מעדויות שהגיעו לידי גל"צ עולה: המפלגה משתפת פעולה עם ה'חברה המרכזית למימוש זכויות' - חברה פרטית המתפרנסת מגביית עמלות מהנזקקים לשרותיה, מפנה אליה פניות מצד אנשים הפונים לבקש עזרה, ובכך מספקת עבודה לחברה עסקית • ש"ס: "אך ורק לרווחת האזרח"
נחמן גור
ט"ז ניסן התשע"ו / 24.04.2016 10:24

תנועת ש”ס הבטיחה במערכת הבחירות לכנסת תדאג ל’שקופים’ – שני מיליון הישראלים שמתחת לקו העוני, כמו גם לקשישים המחכים שעות בתור לביטוח הלאומי, אבל כעת מתברר כי התנועה הקדושה מפנה את המבקשים עזרה במימוש זכויות – לחברה פרטית, הגובה מהם עמלות.

העיתונאי אוריה אלקיים חושף הבוקר (ראשון) בגלי צה”ל כי אנשים הפונים לש”ס כדי לקבל סיוע מול הביורוקרטיה של הביטוח הלאומי, מקבלים הפניה לחברה פרטית למימוש זכויות, שתגבה מהם עמלה על השירות.

לפי הדיווח, מדובר בשיתוף פעולה בין ש”ס ל’חברה המרכזית למימוש זכויות’ בראשות שמאי שזירי – לפיו לשכת פניות הציבור תפנה דווקא אל החברה של שזירי אנשים הפונים אליה בבקשה לקבל סיוע מהביטוח הלאומי.

בדרך כלל מדובר באנשים חולים, המבקשים לקבל את המגיע להם. משיתוף הפעולה של ש”ס עם החברה הפרטית עולה, כי המפלגה היא למעשה ספקית עבודה של חברה עסקית לחלוטין, המתפרנסת מגביית עמלות מהנזקקים לשרותיה, ובמקרה הזה מעמלות שגובה החברה מ’השקופים של ש”ס’.

משיחת טלפון בין כתב גל”צ למוקדנית התברר כי ל’חברה המרכזית למימוש זכויות’ היה חשוב מאד לדעת כיצד הגענו אליהם. שם טענו כי השאלה נשאלת כדי לדעת היכן משתלם להם לפרסם. אלא, שכאמור, מדובר במפלגה ולא בעלון שיווקי.

גם תגובת ש”ס הייתה מעניינת: בתחילה הכחישו את הפרטים מכל וכל ואמרו כי הם אינם מפנים לחברה המדוברת, וכי אין להם מושג מאין לקחנו נתון שגוי זה, כלשונם.

לאחר שעומתו עם הנתונים, הם ביקשו לשנות את התגובה – ומסרו: “עובדיה המסורים של מחלקת פניות הציבור בתנועת ש”ס מטפלים באלפי פניות, וכשיש צורך הם מפנים לגורמים המתמחים בפניות נקודתיות. כמובן ללא כל רווח, וללא כל בלעדיות לגורם מטפל כלשהו. אלא אך ורק לרווחת האזרח”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החברה למימוש זכויות
    24/04/2016 10:35
    יוסי
  1. שגוזלת מהנכים והמסכנים 25% מהקצבה +מע”מ בתשלום מראש עם קבלת הקצבה.
    ממש אנשי חסד של ממש…..

  2. http://hacohen.goop.co.il
    24/04/2016 13:14
    מיכאל הכהן אל חדד
  3. מושחתים הביתה

  4. לנכים וניזקקים אין כח להילחם על זכותם לחיות. בימינו צריך מישהוא בתשלום שיעמוד בתור לגבות את הקיצבאות.
    27/04/2016 06:14
    חיים
  5. ומצד שני יש כניראה כאלו שמנצלים את המדינה ומקבלים קיצבאות גם שלא מגיע להם. רק שיכנוע להיות אנשים טובים , לדבוק בתורה ומיצוות , ללמוד ערכים אמיתיים של יהדות יביאו אותנו למדינה טובה יותר. שום חוק לא יכול לשכנע גנבים ( פקידי ממשלה ואזרחים) להפסיק לגנוב.