הפרשן הבטחוני הכי אמין: דניאל • ומי הפרשן הפוליטי הכי מוערך?

פרופ' קמיל פוקס ערך עבור 'וואלה ברנז'ה' סקר מקיף ראשון מסוגו על התקשורת בישראל • מי, לפי הציבור, הפרשן הפוליטי הטוב בישראל? ואיזה עיתון נחשב הכי אמין? ומי בתחתית?
אבי כץ
י"ג ניסן התשע"ו / 21.04.2016 11:33

סקר מיוחד שבוצע עבור ‘וואלה ברנז’ה’ מציג כמה נתונים מעניינים על התקשורת בישראל.

הסקר כלל 595 נשאלים מהאוכלוסייה היהודית והערבית, והוא בוצע בפיקוח פרופ’ קמיל פוקס מ’פאנל פרויקט המדגם’. המחקר בקרב המגזר הערבי בוצע על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה.

לפי הסקר, כ-21 אחוזים סבורים כי פרשן חדשות 2 אמנון אברמוביץ’ הוא הפרשן הפוליטי המוערך בישראל. כ-16% השיבו כי הוא במקום השני (סך הכל 37%). אחריו בדירוג: דן מרגלית מישראל היום, רביב דרוקר מערוץ 10, ורינה מצליח מערוץ 2. הפרשן נחום ברנע מידיעות אחרונות ויסי ורטר מהארץ דורגו בתחתית.

בגזרה הביטחונית נחשב רוני דניאל לאוטוריטה העיתונאית האמינה בישראל – בפער עצום מהבא אחריו, פרשן חדשות 10 אלון בן דוד, כאשר כ-42% מהנשאלים השיבו לשאלה מי מבין הפרשנים הביטחוניים בערוצים השונים הוא הטוב ביניהם, בעוד בן דוד הסתפק ב-27%. כל הפרשנים האחרים מדשדשים הרחק מאחור.

עוד עולה מהסקר כי הציבור אמנם מעדיף לקרוא את ישראל היום, הנקרא ביותר בישראל, אך מודע ככל הנראה לבעייתיות הגלומה בו כעיתון המזוהה עם לשכת ראש הממשלה, ומעריך ש’ידיעות אחרונות’ אמין יותר.

בתחתית הטבלה: ‘מעריב’ ו’הארץ’. עם זאת, בוואלה בראנז’ה מציינים כי יש להסתייג ולומר שלא מן הנמנע שרבים מהנשאלים אינם עושים בהכרח הבחנה מוחלטת בין אמינות לאג’נדה, כאשר הסובל העיקרי מכך הוא ‘הארץ’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות