רשות המסים עיקלה כ-12 מליון ש”ח מאיש העסקים אוסקר רובינפלד

שייע קליין
|
י"ב ניסן התשע"ו / 20.04.2016 12:38
בינואר 2010 רכש רובינפלד אופציה לרכישת זכויות בעלות במקרקעין בבית שמש מהאחים גולובנציץ • באוקטובר 2011 מכר את האופציות לגורמים שלישיים • רובינפלד לא דיווח למע”מ על המכירה ובכך חמק מתשלום מע”מ בסך כ-11.7 מיליון שקלים • בגלל חשש שלא ניתן יהיה לגבות החוב – נעתר בית המשפט לבקשת העיקול

 לבקשת רשות המסים, הוטלו צווי עיקול על נכסים והתחייבויות כספיות בגובה של כ-12 מיליון שקלים השייכים לאיש העסקים השוויצרי אוסקר רובינפלד. זאת בשל חוב מע”מ על מכירת האופציות שלו לרכישת מקרקעין בבית שמש לשתי קבוצות רכישה.

העיקול הוטל במעמד צד אחד, מיד עם הוצאת דרישת שומה ממשרד מע”מ ירושלים, בשל חשש לאי יכולת לגבות את החוב מרובינפלד, שהינו תושב חוץ, כאשר החוב יהפוך לחלוט.

הבקשה הוגשה על ידי עו”ד יעל נוה ועו”ד ליאנא חורי מהיחידה לפירוקים, כינוסים וגבייה קשה ברשות המסים.

במסגרת פעילות בענף הנדל”ן בכלל ובאזור ירושלים ובית שמש בפרט, נערכה ביקורת מקיפה על דיווח של מכירת נכסים בסכומים גבוהים מאד באזור.

במהלך הביקורות ומהחומר שנאסף על ידי מע”מ ירושלים, עלה כי בחודש ינואר 2010 רכש רובינפלד אופציה לרכישת זכויות בעלות במקרקעין בבית שמש מהאחים גולובנציץ, ובאוקטובר 2011 מכר את אותן אופציות לגורמים שלישיים.

בכך הושבח סכום סיחור האופציות שלו ממחירן המקורי לכ-81 מיליון שקלים.

רובינפלד לא דיווח על עסקה זו למע”מ וגם לא על העברת זכויות האופציה בחלק מהמגרשים – בשווי של כארבעה מיליון שקלים נוספים – לילדיו, ללא תמורה.

רובינפלד לא דיווח למע”מ על מכירת הזכויות במשך כחמש שנים ובכך חמק מתשלום מע”מ בסך של כ-11.7 מיליון שקלים.

בשל ריבוי דרכוניו של רובינפלד, תושב שווייץ, מיעוט ביקוריו בארץ, כמו גם סיבות נוספות, היה חשש אמיתי כי הליכי ערעור על השומה יארכו זמן רב, כך שבבוא היום – לא יוותרו לו נכסים בארץ מהם ניתן לגבות את החוב.

לפיכך,  השופטת דורית פיינשטיין מבית משפט השלום בירושלים נעתרה לבקשת הרשות להטלת עיקולים הן על כספים המגיעים לרובינפלד מצדדים שלישיים, והן על נכסי נדל”ן שבבעלותו.