‘הרב יונה מצגר נותר חסר כל, אין לו אפילו כסף לממן משפטו’. ומי עוזר?

אחרי שהמדינה עיקלה דירתו ודירותיהם של ילדיו, כמו גם את חשבון הבנק וכספי הפנסיה שלו - הרב אבי זרקי, יו״ר תנועת הגינות משפטית, מתגייס לעזרתו של הרב הראשי לשעבר יונה מצגר: "להיות דוגמא לאחרים אשר הסתופפו בחצרו עת כיהן כרב הראשי וכעת הם בורחים"
אבי כץ
ט' ניסן התשע"ו / 17.04.2016 14:34

הרב הראשי לשעבר, הרב יונה מצגר, ידע פעם יפים: הוא נסע במחלקות ראשונות לכל העולם ולן בסוויטות נוצצות במלונות פאר.

אבל מאז שנעצר ונפתחו נגדו הליכים משפטיים – כל זה כנראה שייך לעבר. לפי דיווח של ‘ליאורה’ בעיתון ‘מעריב’, הרב מצגר נותר חסר כל, ואין לו אפילו את האמצעים הכספיים למימון משפטו. גם את דירתו ודירותיהם של ילדיו עיקלה המדינה, כמו גם את חשבון הבנק שלו וכספי הפנסיה.

מי שמנסה לעזור לו הוא חברו, הרב אבי זרקי, יו״ר תנועת הגינות משפטית, העוסקת בפתרון בעיות בירוקרטיות ומשפטיות מול מערכות אכיפת החוק השונות, לאחר שהרב מצגר פנה אליו אישית בבקשת סיוע.

בדף הפייסבוק של התנועה כתב זרקי:

לא יעלה על הדעת שנחרוץ את דינו של אדם, לפני שניתן לו יומו בבית המשפט. כשם שיש חקירה, בדיקה, הגשת כתב אישום וניהול משפט, יש מושג הנקרא ‘זכויות אדם’ – מושג אותו דחקנו לפינה בשל הרצון לראות את הדם הניגר מצווארו של אותו איש ציבור מפורסם בדרכו לכלא, לשאת את עונשו.

“זכרו, כל עוד אדם לא הורשע בדין עומדת לו חזקת החפות ועליה אנו נלחם בהגינות משפטית בכל הכח. ואכן, אנו בהגינות משפטית נסייע למי שהיה הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר בכל הקשור במשפטו.

“א. משום שיש לו את הזכות המליאה להתגונן. ב. להיות דוגמא לאחרים אשר הסתופפו בחצרו עת כיהן כרב הראשי וכעת הם בורחים”.

זרקי למערב: “את יודעת שאני שומר על חסיון הפונים אלי, אבל במקרה דנן, לאור הנסיבות האישיות המצערות, החלטתי לתת ביטוי פומבי בעמוד הפייסבוק של ‘הגינות משפטית’ לפגישתי עם הרב מצגר, במטרה לסייע לו, על מנת שיוכל להתמודד משפטית בצורה מכובדת.

“אומר לך את האמת, לא שיערתי את גודל המתקפה האינטרנטית עלי נוכח התייצבותי לעזור לחבר, תהא האשמה נגדו אשר תהא, מה גם ששמחתי לראות שיש עוד רבים שמתייצבים לימינו של הרב מצגר בימים הקשים העוברים עליו”.

הרב מצגר ל’ליאורה’: “הרב זרקי הוא ידיד אמת”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה
    17/04/2016 15:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בושה וחרפה למדינה שעושה מה שבא לה !

  2. ומי יעמוד בעתיד להגן על דודי לאו
    17/04/2016 16:22
    חמורו של משיח
  3. כל החברים שלו ,? הרי הוא בגד בכולם , המסקנא הוא ישב בדד

  4. זאב
    18/04/2016 11:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. לא הבנתי מה הבעיה?! יש במדינה “סנגוריה ציבורית” שמספקת הגנה משפטית ל”חסרי כל” כמו מצגר. אני בטוח שהם יטפלו בו היטב גם בלי שוחד…

  6. כמו רונאל פישר
    02/05/2016 14:10
    דניאל
  7. גם עוד פישר לא יכול לממן והסנגוריה ממנת אותו