אחרי “מקדונלד׳ס אאוט” • היעד הבא של השר ליצמן: הלחם הלבן

מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הבהיר בראיון ל'כלכליסט' כי משרדו יקדם פיקוח על לחם המלא • ויש עוד יעדים: "אחד הדברים שאנחנו מתכננים לעשות הוא להגביל פרסום של דברים לא בריאים"
נחמן גור
ו' ניסן התשע"ו / 14.04.2016 11:30

אחרי המתקפה של שר הבריאות נגד האוכל המעובד – ״צריך להגיד מקדונלד׳ס אאוט, לא במדינתנו. לא צריך לאכול מקדונלד׳ס״  – מתברר הבוקר (חמישי) כי יעקב ליצמן כבר סימן את המלחמה נגד היעד הבא: הלחם הלבן.

היעד נחשף בראיון שהעניק מנכ”ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, לעיתון ‘כלכליסט’, בו הבהיר כי משרדו יקדם פיקוח על לחם המלא ויגביל פרסום על מאכלים לא בריאים.

“מעגל המזון הוא המעגל הכי לא מטופל מכל המעגלים של אורח חיים לא בריא. גם בעישון וגם באלכוהול המודעות הציבורית והרגולציה הלכו הרבה צעדים קדימה. במזון המתועש והמהיר אנחנו נמצאים מאוד מאחור. העניין הוא לא מקדונלד’ס, השר הזכיר אותם כסמל, כי אותם הוא מכיר. זה סמל ודוגמה לתעשייה שלמה של מזון מהיר ומעובד שיוצרים גם תזונה לא טובה וגם הרגלי מזון לא בריאים”, אמר המנכ”ל בשיחה עם ‘כלכליסט’.

המנכ”ל הדגיש: “כמו שיש פיקוח מחירים על לחם לבן, צריך להיות פיקוח גם על לחם מקמח מלא. עלות הייצור שלהם זהה. וכפי שהפיקוח על לחם לבן מנגיש אותו, כך ננגיש גם לחם מלא”.

לדבריו, מתכוון משרד הבריאות להגביל פרסום של מוצרים לא בריאים. “היום המערכת שמעודדת אותנו לצרוך מזון לא בריא מכוונת ישר לילדים, ולכן אחד הדברים שאנחנו מתכננים לעשות הוא להגביל פרסום של דברים לא בריאים”.

נזכיר, כי לאחרונה השיק משרד הבריאות סרטון ויראלי נגד שתיית משקאות ממותקים – והכעיס את קוקה קולה ישראל.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות