השיטה אותה שיטה, אנחנו מאכילים אותה

תלמדו ממירי רגב: הפרובוקציה הפכה "לכלי משחק" בחברה הישראלית, אבל אפשר לנצל אותה גם לדברים חיוביים • סמוטריץ' מגזים כתמיד, אבל בתקשורת הוסיפו שמן למדורה הרותחת • ולקצב לא מגיע קיצור שליש
אלמוג ליזרוביץ
ז' ניסן התשע"ו / 15.04.2016 18:17

1.

מישהו שם לב שהפרובוקציה הפכה לכלי משחק לגיטימי בחברה הישראלית? נשות הכותל, לצד רשימה ארוכה ומכובדת של אמנים, שרים וחברי כנסת.

ובכן, אנחנו אשמים בתופעה. כן, אנחנו. אנשים כאלה אינם זכאים לחשיפה, וברגע שאנו מתייחסים אליהם, מעניקים להם את מה שלא מגיע להם – את אלפי השיירים בפייסבוק, התגובות הנזעמות, חשיפה טלוויזיונית וכו’, אנחנו מוסיפים את השמן למדורת הפרובקציה במו ידינו.

ברגע שנלמד להפסיק להתייחס לרפש פרובוקטיבי – הפרובקציה תיעלם.

המנגנון אותו מנגנון, השיטה אותה שיטה ואנחנו מאכילים אותה. אז הבה נפסיק להאכיל אותה.

2.

אבל אם כבר הפרובקציה הפכה “לכלי משחק” בחברה הישראלית, אז אפשר לנצל אותה גם לדברים חיוביים.

הנה דוגמא: שרת התרבות והספורט מירי רגב, הצליחה לעורר את זעמם של האמנים. אני לא חושב שמעולם משרד התרבות היה כה פופולארי. אבל מירי רגב, באמצעות הפרובקציה, יצרה כאן סדר יום חדש, לפי עמדותיה.

לכן,  אני סבור שעלינו ללמוד ממירי רגב, גם אם איננו מסכימים עם עמדותיה הפוליטיות, להשתמש בה כאמצעי להשגת מטרה חשובה.

הוזמנתי לטקס הרמת כוסית של משרד התרבות, הכולל כנס הסברה בהשתתפות מירי רגב. צחקתי שזה ממש משמיים, שיום אחרי שאני מדבר בוידאו על השיטה של מירי רגב – אני מוזמן. לצערי, באותו יום לא חשתי בטוב, ונאלצתי לוותר על “סלפי” עם השרה.

3.

בצלאל סמוטריץ’ נוהג להשתמש באמירות קיצוניות ומעוררות מחלוקת לעיתים קרובות.

אני לא מסכים עם דבריו. לטעמי, הוא מגזים כתמיד. מצד שני, אני כאוב על המצב הנוכחי ועל כך שאנו צריכים לחשוד בכל ערבי כדוקר פוטנציאלי.

המציאות בישראל 2016 עצובה. ועם כך שהדברים של סמוטריץ’ על ה’חפלות’ ראויים לגינוי, לא אהבתי את כל החגיגה של ערוצי החדשות, בה בדקו אם בבתי החולים ניתן ליולדות לשהות בחדר ללא יולדות ערביות.

כי זהו דבר שיכול להיות לגיטימי בהתחשב שליולדות ערביות משפחה גדולה, שמפריעה למנוחה. ללא גזענות, כמובן. אבל ערוץ 2 או 10 לא ניסו לחשוב קצת יותר לעומק, וכמו תמיד הוסיפו שמן למדורה הרותחת.

4.

משה קצב לא יקבל קיצור שליש. ואני שמח ומברך על כך. לא ייתכן שעבריין מורשע בעבירות קשות מאוד ישוחרר. משום שהוא אינומוכן להודות בכלל במעשיו השפלים, והופך עצמו לקורבן ולנפגע, לא מגלה ולו טיפה אחת של אמפתיה כלפי הנפגעות.

אדם כזה לא ראוי לא ראוי לקבל קיצור שליש.

יצא לי לקרוא עמדות של אנשים התומכים בשחרורו ואף הטוענים לכך שהוא חף מפשע. אז סלחו לי, קצב הוא עבריין מורשע על בסיס עדויות וראיות. הבה אל תהפכו לשופטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות