יקב דלתון חגג 20 שנות עשייה ומצויינות • איזה יינות שתו שם? צפו

ביום שלישי האחרון התכנסו במסעדת אנג’ליקה בירושלים לחגוג עם ‘יקב דלתון’ 20 שנה להיווסדו על ידי משפחת הרוני – בערב שכולו ניחוחות וטעמים מופלאים. מתי הרוני, מייסד היקב, פתח את הערב וסיפר כיצד הוקם היקב בשנת 1995, בהמשך לעליית המשפחה ארצה. מתי חיפש להשקיע בארץ ישראל ובתיירות, וחבר לארמונד ממן, חקלאי ממושב בן זמרה –
שייע קליין
ד' ניסן התשע"ו / 12.04.2016 10:30

ביום שלישי האחרון התכנסו במסעדת אנג’ליקה בירושלים לחגוג עם ‘יקב דלתון’ 20 שנה להיווסדו על ידי משפחת הרוני – בערב שכולו ניחוחות וטעמים מופלאים.

מתי הרוני, מייסד היקב, פתח את הערב וסיפר כיצד הוקם היקב בשנת 1995, בהמשך לעליית המשפחה ארצה.

מתי חיפש להשקיע בארץ ישראל ובתיירות, וחבר לארמונד ממן, חקלאי ממושב בן זמרה – בעל ידע חקלאי באזור הררי שופע ירק. היקב הוקם בפארק תעשיות דלתון – והפך לאחד המוערכים ביקבי ישראל.

בשנה הראשונה, החל לפעול עם שני מכלי חלב בכרם בן זמרה, ששימשו לקליטת 30 טון ענבים. בבציר 2014 – שנת השיא של היקב עד היום, נבצרו 1100 טון ענבים.

30% מהיין המיוצר בדלתון מיוצא לחו”ל – האחוז הגבוה ביותר המיוצא מיקבי ישראל.

היקב, לאחר 20 שנה להיווסדו, עובר שינויים מהפכניים ואיכותיים ומאוד ייחודיים בנוף היין הישראלי. כיום, 80% מכרמי היקב שבגליל העליון הינם בבעלותו, כך שהיקב שנחשב ל- Estate Winery.

הוא מצליח לייצר בעקביות יינות ברמה גבוהה, במגוון סדרות הנותנות מענה לכל ז’אנר, חך וכיס.

כיום מנווט בהצלחה רבה את יקב דלתון, אלכס הרוני, בנו של מתי, אשר משך אחריו בשנה האחרונה יינן חדש, גיא אשל, בוגר אוניברסיטת דיוויס שבקליפורניה.

אלכס היה זה שהציג את היינות שטעמו המשתתפים.

· לציון החגיגה יצא היקב עם שני יינות 20 שנה,  במהדורה מוגבלת: 1. דלתון 20 שנה לבן 2014; 2. דלתון 20 שנה אדום 2013.

לפי אלכס, היינות מסמלים את מה שעבר על היקב מהקמתו ועד היום. היינות מבוססים על כרמים חדשים וותיקים ושותפים לעשייתו ייננית היקב לשעבר, נעמה סורקין וגיא אשל, היינן החדש שמוביל את היקב למחוזותיו החדשים.

עוד טעמו המשתתפים יינות ייחודים ומבצירים חדשים:
• סמיון אלקוש 2013
• קברנה סוביניון רזרב 2013
• קברנה סוביניון כרם מרון 2013

השיא של הערב הגיע כאשר הראשל”צ ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, הגיע לברך את משפחת הרוני בברכת מזל טוב ואיחל עוד שנים רבות של עשייה משובחת ושגשוג. הראשל”צ גם נשא דברים בדבר הידור מצוות ארבע כוסות לפסח.

כשרות היקב: מחפוד, אונגוורד, ou. ורבנות מקומית מרום הגליל

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות