בעקבות החקירה: שלמה דרעי, אח של, הסיר מועמדות לדירקטור ברמ”י

שלמה דרעי, אחיו של שר הפנים החשוד בעבירות לשחיתות, הסיר את מועמדותו לתפקיד דירקטור ברשות מקרקעי ישראל בעקבות החקירה הפלילית המתנהלת נגד אחיו, ואשר ככל הנראה מעורב בה גם הוא • על פי תקנון, אדם בעל זיקה פוליטית או אישית לא יכול להתמנות לדירקטור
דוד ליבוביץ
כ"ו אדר ב' התשע"ו / 04.04.2016 22:48

סגן יו”ר קק”ל, שלמה דרעי – אחיו של השר אריה דרעי, הסיר בצהריים את מועמדותו לכהונת דירקטור ברשות מקרקעי ישראל (רמ”י). כך נחשף באתר ‘כלכליסט’.

דרעי עצמו תלה את הסרת המועמדות בחקירה נגד אחיו, אריה דרעי, ואשר ככל הנראה גם הוא מעורב בה, לכאורה.

יו”ר קק”ל דני עטר הודיע על הסרת מועמדותו של דרעי במהלך ישיבה של דירקטויריון קק”ל. מועמדותו של דרעי, אחד מסגני היו”ר בארגון, לדירקטור ברשות מקרקעי ישראל, נחשפה אתמול בכלכליסט.

הפרסום על מועמדותו של אחיו של יו”ר ש”ס גרר ביקורת ציבורית נוקבת, אך גם סערה בתוך קק”ל. במקביל פנתה התנועה לאיכות השלטון לעטר והזהירה כי מינויו של דרעי לרמ”י יהיה בבחינת ניגוד עניינים עסקי.

על פי תקנון הרשות למקרקעי ישראל, אדם בעל זיקה פוליטית או אישית לא יכול להתמנות לדירקטור. מינוי אחיו של דרעי אם כן, עמד בניגוד לתקנות.

בימים האחרונים נעשתה עבודה בקק”ל, באמצעות משרד עורכי דין חיצוני, שמטרתה לבחון כיצד ואם ניתן יהיה בכל זאת למנות את דרעי לדירקטור ברשות מקרקעי ישראל, אך זו התייתרה לאחר הסרת המועמדות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השבת תובעת את עלבונה
    05/04/2016 07:50
    מאיר
  1. מלכיאלי מכר את השבת בעצתך והשבת תובעת