מי מזייף החלטות של ועדת תכנון ובניה בירושלים? • צפו במסמכים

בישיבת מועצת העיר ירושלים טען משה ליאון: "מזייפים פרוטוקולים. ראוי שעיריית ירושלים תעשה מעשה שימנע את השחיתות הבאה" • ברקת הגיב: "הדברים אינם נכונים כלל ועיקר" • חרדים10 מציג דוגמאות
שי ויספיש
א' סיון התשע"ד / 29.05.2014 23:58

זיופים בוועדת תכנון ובניה בירושלים? חברי הוועדה טוענים כי החלטות שמתקבלות בוועדה, עוברות לעיתים שינויים בפרוטוקולים ובהחלטות שמתפרסמות על-ידי העירייה.

בישיבת מועצת העיר ירושלים שהתקיימה היום (חמישי), הגיש חבר המועצה משה ליאון הצעה לסדר בנושא, בה קבל על ועדת הרישוי בעירייה, שאינה מפרסמת סדרי יום ופרוטוקולים מסודרים מדיוני הוועדה, אך בנוסף ישנם טענות גם על שינויים שנערכים בהחלטות ועדת תכנון ובניה.

וכך כתב ליאון: “על רקע הפרסומים האחרונים על התנהלותה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה, מהם עולה כי חברי הוועדה מודים כי לא פעם ולא פעמיים בוצעו שינויים בין החלטות הוועדה שהתקבלו בפועל לבין הפרוטוקולים המתפרסמים. התנהלות זו מעידה אי שקיפות במקרה הטוב, ולמצער זיופי פרוטוקולים דבר שהינו מעשה פלילי.

“על רקע פרסום זה, ובמיוחד עתה כאשר עוד לא יבשה הדיו מהכרעת הדין של השופט רוזן במשפט הולילנד, ראוי שעיריית ירושלים תעשה מעשה שימנע את השחיתות הבאה”.

מכתב-ליאון

003

ראש העיר ניר ברקת הגיב בישיבת המועצה כי הטענות משוללות כל יסוד, וכי הוא עשה שיעורי בית לפני הדיון והגיע למסקנה שהדברים אינם נכונים כלל ועיקר. עם זאת, הוסיף ברקת, אם לליאון יש טענות ספציפיות, הוא מוזמן לגשת ליועץ המשפטי לעירייה ולמבקרת העירייה, ולשטוח את טענותיו.

סגן ראש העיר מאיר תורג’מן קרא לליאון: “אם יש לך טענות, תגיש תלונה במשטרה”.

אך ממסמכים שהגיעו לידי חרדים10 עולה, כי אכן בוצעו שינויים בפרוטוקולים של ועדת תכנון ובניה.

בתכנית אחת של מרכז קהילתי בגבעת מרדכי, התקיימו מספר דיונים בנושא, והוצע כי כחלק מהתכנית היזם יקצה 300 מ”ר לעיריית ירושלים לצרכי ציבור. הצעה זו התקבלה על חברי הוועדה ובהחלטות הוועדה מיום 1.1.2014, נכתב: “הוועדה רשמה לפניה את התחייבות יזם התוכנית שלאחר בניית הבניין הוא יאפשר לעיריית ירושלים לקבל לשימוש מלא 300 מ”ר בבניין החדש וזאת לאור הצורך הקיים בשכונה”. על פרוטוקול זה חתומים יו”ר ועדת המשנה לתכנון ובניה ומ”מ ראש העיר קובי כחלון.

הנוהל הוא, שלאחר שהפרוטוקול מופץ בין חברי הוועדה, הוא עולה לאישור בוועדה שלאחר מכן. אך ב-14.1.14 שלחה חיים רלי, מרכזת הוועדה, מייל לחברי הוועדה ובו נכתב: “בעניין הפרוטוקול, צורפה בטעות גם תכנית מס’ 14051-1, (התכנית המדוברת), התכנית לא תאשר מחר”. וזאת למרות שלא התבצע שום דיון נוסף בין חברי הוועדה.

בפרוטוקול מתאריך 12.2.4014, העוסק בתכנית זו, הוסר הסעיף המחייב 300 מ”ר לצרכי ציבור, ואף נכתב כי יש לבטל את הסעיפים מההחלטה הראשונה (מתאריך 20.5.2013), מכיוון ש”התכנית במתכונתה הנוכחית אינה מציעה שטח ציבורי לטובת העירייה בבניין המוצע בתכנית”.

כאמור, לא התקיים שום דיון בין חברי וועדת תכנון ובניה שבו החליטו על השינויים האמורים.

001

זיוף2

מקרה נוסף שהגיע למערכת חרדים10, הוא על תכנית בבניין בשכונת רמות. במהלך הדיון בוועדה פרץ ויכוח סוער בין חברי הוועדה לדרג המקצועי, כשגורמי המקצוע טוענים כי לא ניתן לאשר את התכנית, בטענה כי זו פוגעת בחזות החיצונית של הבניין. מנגד טענו חלק מחברי הוועדה כי הדבר אינו נכון והתכנית משתלבת בסביבה.  לאחר דיון ארוך, הוחלט על ידי חברי הוועדה לאשר את התכנית, לבניית גשר כניסה לבניין.

אך במפתיע, בפועל נכתב בהחלטת הוועדה כפי שפורסמה ב-18.5.2014: “גשרי כניסה – לא ניתן לאשר, מהווים פגיעה חזותית”. לאחר שמספר חברי וועדה פנו לגורמים המקצועיים, נמחקה ההחלטה מאתר העירייה, ועד ליום זה לא מופיעה החלטה כלשהי לגבי תיק זה.

זיוף4

זיוף5

גורמים המעורים בפרשה אומרים לחרדים10, כי דברים כדוגמת זה מתרחשים לא פעם, וכי בכוונתם לעשות סוף לעניין, ולפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם.

לחרדים10 הגיעו תלונות ועדויות נוספות, והם יפורסמו בהמשך.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הנה עוד מקרה
    30/05/2014 13:26
    אבי
  1. ברחוב סורוצקין בין בנין 22 ל-24 היתה גדר שמפרידה והבניןן בסורוצקין 24 נועד לשם בניית בתי כנסת וגני ילדים לתושבי סורוצקין.
    באו ארנסטר מנכ”ל מוסדות סולם וחבורת מאיר פרוש שישב אז בעיריה והעבירו החלטה שבמקום גנים לילדי סורוצקין זה יהי מרכז מוסדות סולם.
    מאז מנסה המנכ”ל שלהם ארנסטר לספח שטח מחניית סורוצקין 22 וזאת למרות שגם הוא יודע שזה שייך לאנשי סורוצקין.
    כל תלונה שהוגשה לעיריה בגין הריסת הגדר הקודמת ובניה לא תקינה, וזאת למרות שיש צו בית משפט נגד הבניה, נענתה ע”י עירית ירושלים, שיש לאנשי ‘סולם’ היתר.
    לא ברור מי נתן את ההיתר, אך ברור הוא שכלל לא שמעו לטענות אנשי סורוצקין 22, וודאי שהתעלמות מצו בית משפט על הפסקת בניה אינה פעולה חוקית.
    זה בהחלט נראה כי מישהו קיבל מעטפה מתאימה מאנשי מוסדות סולם וההמשך ברור מאליו.
    בקיצור, השחיתות בעיריית ירושלים לא הסתיימה עם תום עידו לופוליאנסקי ואולמרט, אלא מושרשת עמוק בוועדה לתכנון ובניה עד היום.

  2. ומה קרה בפרויקט תנובות הארץ
    30/05/2014 17:57
    יכה יוסי את יוסי
  3. מי קיבל שם לא מעטפה גם לא מעטפת כי אם דירה שלימה, בעבור עזרתו וסיועו לבנית המתחם עד לגבול המגרש?
    כשיתחילו לבדוק מה קורה בעירית ירושלים בכלל ובועדת תכנון ובניה בפרט יתברר שפרשת הולילנד היתה קצה קצהו של קרחון ענק אך מזוהם…
    ולמאיר תורג’מן, שאתמול איים בתביעת דיבה, האם היה זה גם בהגדרת על ראש ה… בוערת הכפה?