אפרופו פרשיות פליליות: אז איך בוחרים עורך דין פלילי טוב?

מידי יום נלקחים אזרחים למעצר, לעיתים על לא עוול בכפם • בחירת עו"ד פלילי טוב היא חלק מהמשחק • לעיתים, הוא עצמו עושה את ההבדל בין 'בפנים' ל'בחוץ' • אז איך בוחרים את האדם הנכון?
תמי גיל
כ"ד אדר ב' התשע"ו / 02.04.2016 22:21

אתם נתקלים בבעיה אשר מצריכה את טיפולו המקצועי של עורך דין מתחום הפליליים, אך כמו בכל דבר בחיים האלה ישנו מבחר לא מבוטל של עורכי דין העוסקים בתחום הפלילי שיכולים לתת את השירותים שלהם ולטפל בתיק שלכם, אולם איך יודעים לבצע את הבחירה הנכונה של עו”ד מבין שלל של עורכי דין אחרים?

מאמר מסוג זה דן בכל הקריטריונים החשובים לשם איתור ובחירה של ערך דין בתחום שיכול להכריע במידה רבה את גורלו של אדם שחשוד במעשה פלילי ולסייע לסיים את הנושא הזה עוד בשלבים המוקדמים של חקירה טרם איסוף ראיות מספקות להעמדה לדין בבית המשפט בגין מעשה פלילי.

• מוניטין – יש אנשים שמונעים מתוך בחירה של משרד עורך דין פלילי גדול או משרד קטן שבו קיים עורך דין פלילי אחד שמנהל את ענייניו בצורה עצמאית או עם עמית מתחום אחר של עריכת הדין. מה שחשוב להבין כי במקרים רבים עורכי דין לפליליים אשר יושבים במשרד גדול ובעל פרופיל גבוה הם לא אלה אשר יטפלו בתיקים הפשוטים יותר אלא יועברו אל השותפים הזוטרים, לכ לא בהכרח משתלם להשקיע מאמצים וכסף בבחירה של משרד גדול וחשוב גם לבדוק את האלטרנטיבות של עורך דין בתחום הפלילי שמוכחת עבודתו בשטח והוא זמין עבורכם במידה רבה.

• המלצות – מה יכול להיות יותר פשוט מאשר לקבל שם של עורך דין פלילי מקצועי שעליו המליצו אנשים שעליהם אנחנו סומכים? הרבה אנשים בוחרים לבצע החלטות חשובות כמו זאת של בחירת עו”ד פלילי על ידי הסתייעות באדם אותו הם מכירים.

• התמחות מקצועית – תמיד חשוב לגשת אל טיפול אצל עורך דין שעוסק בצורה ישירה אל התחום בו אתם מבקשים הגנה/תביעה, אל תסתפקו בדבר מלבד אדם בעל ניסיון והתמחות ישירה בתחום שלגביו אתם פונים לקבל שירות.

• העלות סכום קבוע או אחוז מהפיצויים – לרוב עורכי הדין יקבעו את הסכום עבור שכר הטרחה שלהם מראש והוא יהיה סכום קבוע בהתאם לדרישות הספציפיות של כל תיק, לעתים ישנם עורכי דין שיבקשו לפעול ללא שכר טרחה כאשר את זה הם יקבלו בתור אחוז מן הפיצויים הכספיים שאותם הם יצליחו להשיג עבור הלקוח שלהם. דבר זה מניע עורכי דין בתיקי נזיקין שבהם הם חושבים לקבל נתח כספי גבוה.

•התרשמות אישית – אין דבר יותר ברור מאשר הרושם האישי של כל אדם מאדם אחר אותו הם פוגשים ובסופו של דבר לפי רושם זה עיקר ההחלטה מתבצע. לכן, תמיד קבעו פגישת ייעוץ ללא תשלום עם עורך דין פלילי שמולו אתם שקולים לעבוד כדי להתרשם מן האסטרטגיה שהוא מציע עבור התיק שלכם וכן על מנת לראות האם זה סוג נותן השירות שאיתו יהיה לכם קל לעבוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות