השופט אליקים רובינשטיין מסתובב עם ‘דבר מלכות’ של הרבי מחב”ד?

השופט אליקים רובינשטיין היה בדעת מיעוט בהחלטה הדרמטית של בית המשפט העליון המכירה בגיורים של בתי הדין הפרטיים • מתוך חוות דעתו ניתן ללמוד על הרגלי הלימוד שלו: שיחותיו ומכתביו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל
אבי כץ
כ"ב אדר ב' התשע"ו / 01.04.2016 09:55

פסק הדין הדרמטי של בג”ץ, לפיו המדינה תכיר בגיורים שבוצעו בבתי דין פרטיים לצורך קבלת אזרחות במדינת ישראל, שניתן במסגרת עתירה שהגישה אישה שהתגיירה בבית דינו של הגר”נ קרליץ בבני ברק בשנת 2009, התקבל בהרכב של תשעה שופטים.

מי שהיה בדעת מיעוט הוא המשנה לנשיאה, השופט אליקים רובינשטיין, שבחוות דעתו הביע הסתייגות מקביעתה של נאור, וקרא להשעות את ההחלטה במשך שנה וחצי, כדי לאפשר לכנסת לחוקק חוק המסדיר את מעמדו של מערך הגיור הממלכתי, תוך שהוא מותח ביקורת חריפה על העובדה שהכנסת לא חוקקה חוק המסדיר את מעמד הגיור.

אבל מתוך חוות דעתו של השופט אליקים רובינשטיין, ניתן ללמוד על הרגלי הלימוד שלו, שכן מפסק הדין עולה כי הוא מסתובב כשאליו צמוד ‘דבר מלכות’ – החוברת היוצאת לאור מידי שבוע ובה, בין היתר, שיחות ומכתבים של האדמו”ר מליובאוויטש זצ”ל, כאשר הוא מצטט שני מכתבים של האדמו”ר שהתפרסמו בחוברות שונות. 

רובינשטיין נפגש פעמים רבות עם האדמו”ר זצ”ל, שהה במחיצתו מספר שנים ביום כיפור, והיה בן בית אצל מזכירו של הרבי – הרב בנימין קליין ז”ל. כשנפטר המזכיר, לפני כעשרה חודשים, נפרד ממנו השופט במאמר אישי מיוחד.

אליקים רובינשטיין

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם בגיוס בחורי ישיבות הוא התייעץ עם הרבי מחב
    02/04/2016 20:50
    אודי
  1. והאם גם ב”נשות הכותל” הוא התייעץ איתו?
    מהרסייך ומחריבייך ממת ייצאו

  2. דודי לאו עוזרו האישי של אליקים רובנשטיין
    03/04/2016 16:08
    בוזגלו
  3. כאשר דודי לאו פנה לאלייקים וביקש ממנו ,לקבוע שהשובי”ם הם לוקחי שוחד ,ולכן צריך לעשות להם הגרלה ,הוא זה שנתן כח לבג:ץ לקבוע בענייני דת ,וכעת כאשר כבר ניתן למשחית רשות ,אינו מבחין ,הוא גם קובע ,שגיור פרטי הוא אכן גיור טוב ,אבל מה הבעיה? הרי דודי לאו חבר של כל הרבנים המגיירים ,הם הרי בחרו בו ,אז מה הכצעקתה ? הם עובדים יחדיו ,הבעיה זה הכסף הגדול שנימצא מאחורי הגיורים ,הרבנות גם רוצה קצת כסף ,