דיווח בג’ואיש ריפורט: הרב ברלנד יסגיר עצמו לישראל ביום שני הקרוב

אליעזר היון
|
כ"א אדר ב' התשע"ו / 31.03.2016 17:56
העיתון היהודי הדרום אפריקאי ג’ואיש ריפורט מדווח: מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ ועורכי דינו הגיעו להסכם הסגרה עם ישראל – הרב צפוי להסגיר עצמו לישראל כבר ביום שני הקרוב

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ של ברסלב, יסגיר עצמו לישראל ביום שני הקרוב. כך מדווח אתר הג’ואיש רפורט.

הרב ברלנד נמלט מישראל לפני כשלוש שנים לאחר שהיה מבוקש בחשד לביצוע מעשים חמורים. בשנים האחרונות הוא שהה במספר מדינות ביניהם מרוקו, זימבבואה, הולנד, ולבסוף בדרום אפריקה.

כעת מדווח העיתון היהודי המקומי בדרום אפריקה, כאמור, כי הרב ועורכי דינו הגיעו להסכם הסגרה עם ישראל, כבר בשבוע הקרוב.

עוד דיווח העיתון, כי הרב ברלנד צפוי היה להסגיר עצמו כבר לפני שבועיים, אך מסיבות שונות הדבר לא יצא לפועל.

דובר משטרת דרום אפריקה אמר לפני כחודשיים ל’גואיש ריפורט’, כי ניתן להסגיר את מנהיג קהילת ‘שוב בנים’, הרב אליעזר ברלנד לישראל, גם אם הוא אזרח דרום אפריקאי.

“ישנו צו מעצר על שמו בגין עבירות חמורות בישראל. אם הוא מחליף את אזרחותו, זה לא פוטר אותו. יש הסכם הסגרה בין המדינות. כל אזרח דרום אפריקאי אשר מורשע בפשע בישראל יכול להיות מוסגר”.

הדובר נשאל האם הרב ברלנד הינו אזרח אפריקאי, אך סירב להשיב על כך. לדבריו, אין כל רלוונטיות לשאלת אזרחותו ביחס להסגרה לישראל.

המשטרה הדרום אפריקאית ניסתה לפני מספר חודשים לעצור את מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ במלון בו התגורר באזור יוהנסבורג, אך הוא הצליח להימלט לפני שהגיעו.

ביחס לכך אמר דובר המשטרה: “אם הרב ברלנד הינו זכאי, למה הוא בורח בכל פעם שאנחנו מחפשים אותו?”

לפני כשנה וחצי הוא נעצר בדדה התעופה בהולנד, שאף עמדה להסגירו לישראל. בשלב מסוים  הוא נמלט למרות התנאים המגבילים בהם היה נתון – וחזר לדרום אפריקה. לאחרונה דווח כי קיבל אזרחות דרום אפריקאית.