צפו: כשמאסטרו אלי יפה הסיר את פראק המנצחים
עולם החזנות לא מפסיק לרגע להתחדש ולהפתיע: קונצרט הבכורה של סדרת הקונצרטים הירושלמית ‘בנבל עשור’ בבית האופרה בתל-אביב, היה עוד סימן שהחזנות חיה וקיימת, ושגם היא יכולה להתחדש בקונספט ייחודי, חדשני ומרתק.
בקונצרט, שהתקיים ביום ראשון, השתתפו החזנים יצחק מאיר הלפגוט, קולין שחט, אלעזר ברוק, אברימי קירשנבוים, וזוכה פרס אקו”ם לשנת 2013 – הזמר יונתן רזאל. את הקונצרט לוותה התזמורת הסימפונית ירושלים – רשות השידור, בניצוחו של מאסטרו אלי יפה, ובהפקתו של יואל ברקוביץ.
חובבי החזנות הרבים שנכחו באולם, המונה למעלה מ-1600 מקומות ישיבה, נהנו מהחידושים הן בקונספט האומנותי והן בוויזואלי. ראשית, השילוב המוצלח של מולטימדיה מותאמת לקטעים המבוצעים, שהעניקה חיבור קצוות ויזואלי מרתק, והוסיפה משמעות לתוכן הטקסט, פרי עבודתו של איציק דניאל.
בנוסף, מהפן האומנותי, היו עיבודיו של המאסטרו אלי יפה. עיבודים קלאסיים, רעננים ובעיקר מפתיעים. אלי הביא רוגע ועומק חדש ליצירות שמתנגנות תדיר בקול רעש גדול. כדוגמא, היה אפשר לשים לב לסיומת הקטע המפורסם ‘שמעה ותשמח ציון’, בביצועו של יצחק מאיר הלפגוט, אשר בהתאם לעיבוד של אלי, סיים בפיאניסיסימו שקט ואצילי, בשונה מהסיומת השגורה בדרך כלל.
המנחה אבשלום קור העניק רגעים יפים של עברית ושל הנחייה רעננה, בחיבורים שבין ביצוע לביצוע.
וחידוש מעניין לעיניים היה לראות את כוכב הערב, המאסטרו אלי יפה – לראשונה כשהוא מנצח על התזמורת ללא פראק המנצחים המפורסם שלו. אלי שסימן ההיכר שלו בהופעותיו בכל העולם הן הציציות המתנופפות מלפנים בתוך הפראק המיוחד, הופיע הפעם בחליפה קצרה וחגיגית, ללא בגדי השרד המוזיקאליים.
לקטע הסיום של הקונצרט עלו יחדיו על הבמה כל המשתתפים, ועמדו זה לצד זה – מגדול החזנים יצחק מאיר הלפגוט, ועד לדור העתיד של החזנות, אלעזר ברוק ואברימי קירשנבאום.
המחזה המופלא הזה של דורות של חזנים, שימש כסוג של אמירה חזקה שהחזנות רבת השנים, ממשיכה להתקיים בתפארתה, ושדור חדש ומוכשר כבר ממלא את נגינתה, ויודע לצרף אליה כלים ותיקים וחדשים להנאת הקהל.
-
כתבה לא
-
01/06/2014 09:43
.
-
-
למאות שאינני חובב חזנות, אהבתי לקרוא את הכתבה, היא כתובה בסגנון מאוד מרשים ומעניין.
-
יפה לאתר על עידכונים וכתבות מעולם החזנות. כתבה מרעננת ויפה. השתתפתי בקונצרט המדובר והוא באמת היה יפה ומושקע.