נדחה ערעורו של שמעון גפסו: יישלח לחצי שנה בכלא בגין שוחד

מכה קשה: בית המשפט העליון דחה את ערעורו של ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, וקבע כי הוא קיבל שוחד • השופטים קיבלו את ערעור המדינה על גזר הדין של בית המשפט המחוזי בחיפה וקבעו כי יש קלון במעשיו • ירצה את העונש שהושת עליו בבית הכלא, ולא בעבודות שירות
חיים טוויל
כ"א אדר ב' התשע"ו / 31.03.2016 09:52

שופטי בית המשפט העליון – אסתר חיות, עוזי פוגלמן ודפנה ברק-ארז – החליטו הבוקר (חמישי) פה אחד לדחות את ערעורו של ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו וקבעו כי הוא קיבל שוחד.

בנוסף קבעו השופטים, בניגוד לקביעת שופטי בי המשפט המחוזי בחיפה, כי בעבירה יש קלון, מאחר שמדובר בעבירה מובהקת של שחיתות ציבורית הנגועה בפגם מוסרי וערכי המחייב קביעה כי דבק קלון במעשים.

נקבע כי עונש המאסר בפועל שגזר בית המשפט המחוזי על גפסו, חצי שנת מאסר, יישאר בעינו, אולם גפסו יצטרך לרצות אותו בבית הסוהר, ולא במסגרת עבודות שירות.

השופטים קבעו, בין היתר, כי גפסו היה מעורב ישירות במהלכים שביצעו אנשיו לאחר הבחירות למועצת העיר נצרת עילית בנובמבר 2008, בכך שהציבו לחבר מועצת העיר מטעם ‘קדימה’ תנאי, כי יתפטר מחברותו במועצה, ובמידה ולא – תפוטר רעייתו לשעבר מעבודתה בחברה לפיתוח נצרת עילית בע”מ.

בפסד הדין שניתן הבוקר נכתב: “בקבלו את ערעור המדינה על קולת העונש ועל קביעתו של בית המשפט המחוזי בחיפה בסוגיית הקלון, קבע בית המשפט העליון כי מדובר בעבירה מובהקת של שחיתות ציבורית הנגועה בפגם מוסרי וערכי המחייב קביעה כי דבק קלון במעשים”.

באשר לשליחתו של גפסו אל הכלא, נכתב: “במישור העונשי, נקבע כי מדיניות הענישה הנוהגת והראויה בעבירות של לקיחת שוחד והצורך בהרתעת הרבים מפני ביצוען של עבירות אלה, מחייבים ענישה מאחורי סורג ובריח”.

עם זאת, הוסיפו השופטים: “לא מצא בית המשפט העליון לשנות מתקופת המאסר שגזר בית המשפט המחוזי על גפסו, וזאת, בין היתר, נוכח השיהוי המשמעותי בהגשת כתב האישום וכן בשל נסיבות אישיות שהיו והינן מנת חלקו (אשר מטעמים של צנעת הפרט לא פורטו). עוד נשקלה לקולא העובדה כי בית המשפט העליון מצא שהתניית השוחד על ידי גפסו לא השתרעה על מלוא התקופה שיוחסה לו על ידי בית המשפט המחוזי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות