המשטרה: “האסתמטית השתמטה מינשוף”. ביהמ”ש: למחוק האישום

חיים טוויל
|
י' אדר ב' התשע"ו / 20.03.2016 16:17
לאחר שהתיק נקבע להוכחות, נמלכה התביעה המשטרתית בדעתה, והחליטה על חזרתה מכתב האישום, וזאת לאחר שהפרקליט הביא לידיעתה כי תיק דומה – נמחק על סמך אותם ליקויים • “השוטרים מאשימים את חולי האסתמה ב’הצגות’ – ורושמים להם סירוב בדו”ח”

כתב אישום הוגש נגד נהגת מראשון לציון על כי נהגה בשכרות ברחוב בעיר. 

השוטרים שעיכבו את הצעירה בשלוש לפנות בוקר – לבדיקת ינשוף, טענו בדו”ח כי היא סירבה לעבור את הבדיקה. בדיון שנקבע לה בבית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה כפרה הנהגת בהאשמות המיוחסות לה.

עו”ד עופר חורש, אשר ייצג אותה בדיון, טען כי הנהגת כלל לא סירבה לבצע את הבדיקה, אלא לא הצליחה לבצעה, בגלל מחלת האסתמה ממנה היא סובלת.

עו”ד חורש הציג בדיון ראיות למחלתה של הנהגת, ולכך שבעת שעוכבה לבדיקה, שרר מזג אוויר אביך, שבעקבותיו התקשתה הנהגת לנשום.

כמו כן, הצביע הפרקליט על שורה ארוכה של ליקויים במילוי הדו”ח המשטרתי, שלדבריו, שומטים את הקרקע תחת רגליה של התביעה, אך חרף דבריו של עו”ד חורש, לא נסוגה התביעה המשטרתית מכוונתה להגיש כתב אישום נגד הנהגת.

לאחר שהתיק נקבע להוכחות, נמלכה התביעה המשטרתית בדעתה, והחליטה על חזרתה מכתב האישום, וזאת לאחר שעו”ד חורש הביא לידיעתה כי תיק דומה לתיק הנדון – נמחק על סמך אותם ליקויים.

“מן הראוי לציין כי כאשר נוכחו לדעת בתביעה המשטרתית כי ההליך מיותר, וכי אין דרך להרשיע את הנאשמת – החליטה התביעה לסגת מכתב האישום, ולחסוך זמן שיפוטי יקר”, אומר עו”ד חורש.

כבוד השופטת טל אוסטפלד נאוי, מביהמ”ש לתעבורה בפתח תקווה, הורתה על מחיקת כתב האישום, ללא צו הוצאות.

לדברי עו”ד חורש, לאחרונה החלו שופטים רבים לבטל כתבי אישום שהוגשו נגד נהגים הלוקים באסתמה  –  לאחר שלגרסת השוטרים הם סירבו לעבור את הבדיקה. לדבריו, פעמים רבות השוטרים מאשימים את חולי האסתמה ב”הצגות” ובאי רצון כנה ומלא לבצע את הבדיקה – ורושמים להם סירוב בדו”ח.

“מקרים אלה מקוממים כי מדובר באישום חמור – העלול להסתיים בשלילת רישיון לתקופה ממושכת”, אומר עו”ד חורש.