המקובל ש’מפיל המנהרות’ נכשל בהפלת כתבה ששודרה עליו בשבת

אבי כץ
|
י' אדר ב' התשע"ו / 20.03.2016 00:42
למרות שניסה לבטל את השידור בכל כוחו – הוא נכשל: בליל שבת שודרה ב’שישי עם איילה חסון’ בחדשות 10 כתבה על הרב נתנאל שריקי מנתיבות, מי שמוצג כמחולל נפלאות ואחראי, לטענת אנשיו, לקריסת מנהרות החמאס

המקובל מנתיבות, מי שאנשיו מכתירים כ’מפיל המנהרות’ לא הצליח למנוע כתבה בשבת.

בליל שבת שודרה בתכנית ‘שישי עם איילה חסון’ בחדשות 10 כתבה מקיפה על הרב נתנאל שריקי מנתיבות, מי שמוצג כמחולל נפלאות ואחראי, לטענת אנשיו, לקריסת מנהרות החמאס בחודשים האחרונים.

בהודעה שפורסמה בצהרי יום שישי בדף הפייסבוק על שמו של הרב נתנאל שריקי, כמו גם בהודעות תחת הכותרת “לא לצפות בכתבה שתשודר בערב שבת”, שנשלחו מטעם אנשיו לכלי התקשורת, נאמר:  “נודע אתמול לרב כי הערב, ערב שבת קודש, תשודר בטלוויזיה כתבה בה מופיע הרב.

“נדגיש כי הכתבה צולמה בתחילת השבוע והרב לא ידע כי תשודר בערב שבת, ומדגיש כי לא היתה לו כוונה לגרום לחילול שבת חס וחלילה. אנו מנסים בכל כוחנו לבטל את הכתבה. אנא אל תצפו בכתבה והקפידו לשמור את השבת”.

 הרב נתנאל שריקי, בן  36, מתגורר בנתיבות. הוא נכדו של  המקובל רבי שלום איפרגן. דודו מצד אמו הוא ‘הרנטגן’.

בכתבה מוצג הרב שריקי, ש”מתפלל לקריסת המנהרות”, כמי ש”אלפים עולים אליו לרגל לענייני פריון ואפילו להתייעץ אם לתת לילד ריטלין”.

וכך מציגה אותו הכתבת פז שוורץ: “לזה הם לא ציפו. מילא הדחפורים והשיטות המתוחכמות של צה”ל, אבל  שום דבר לא הכין את חופרי המנהרות של חמאס לנשק החדש שניצב מולם. הרב נתנאל שריקי שמגיע הכי קרוב לגדר בעזה, כדי לטפל באופן אישי באיום התת-קרקעי”.

בינתיים  עוזרו אומר לכתבת: “עד סוף השבוע מנהרה אחת או שנים יקרסו…”

איך היתה התפילה? – שואלת הכתבת את הרב שריקי כאשר הוא מסיים להתפלל מול עזה. והוא מחייך: “ברוך ה'”.

מה צפוי לנו? – היא מתעניינת והוא משיב: “בעזרת ה’ שיפלו כל אויבנו. בעזרת ה’. לא רק מנהרות גם הרוגים…”

אתה מתפלל, מנהרות קורסות בזו אחר זו, אומרת הכתבת – והוא מחייך.

בהמשך הכתבה מתראיינת אימו שמספרת איך “יום אחד, משהו כמו בגיל 13, הוא קם בבוקר ואמר היום אני לא הולך לישיבה. הרב לא יגיע… אחרי שעה התקשרו להודיע שהרב חולה לא יבוא…כשגדל עשה ניסים, המון ניסים”.