מדוע אמרה יחימוביץ ליו”ר ועדת הכספים: “יש אלוהים!”

ח"כ שלי יחימוביץ' מהמחנה הציוני חוגגת את הגבלת שכר הבכירים בוועדת הכספים של הכנסת, מחמיאה ליו"ר הוועדה משה גפני - ומסמנת את היעד הבא: "אני מודה שאני לא מאמינה עדיין שזה קורה"
נחמן גור
ז' אדר ב' התשע"ו / 17.03.2016 18:20

אתמול אישרה ועדת הכספים של הכנסת את החוק שנועד להגביל את שכר הבכירים, שמעתה לא יוכלו להרוויח יותר מ-2.5 מיליון שקל – ומאז ח”כ שלי יחימוביץ חוגגת. 

יחימוביץ’ כתבה בעמוד הפייסבוק שלה:

“איזה ניצחון נפלא ומתוק ואיזו סגירת מעגל. אמרתי ליו”ר ועדת הכספים משה גפני: ‘גפני, יש אלוהים!’.

“כשהעליתי בפעם הראשונה את הצעת החוק הזאת, לפני שש שנים, כינסו המנכ”לים אסיפת חירום וכינו את החוק שלי ‘הזוי, מפלצתי, מטורף, אידיוטי ומסוכן’. מאז שוב ושוב ניסיתי להעביר אותו, כששוב ושוב האוצר מכשיל אותו.

“אבל בינתיים קרה דבר אחר, חשוב לא פחות – הציבור פקח את העיניים והבין שיש גבול לחזירות, לתאוות הבצע, לפערים הנוראיים, לשכר שאינו קשור לביצועים או למציאות הישראלית.

את הפירות קצרנו היום, ואני מודה שאני לא מאמינה עדיין שזה קורה.

“הבוקר הגענו לוועדת הכספים לדון בהצעת חוק חלשה להגבלת שכר הבכירים. אף אחד לא היה מרוצה ממנה. במהלך הדיון התקשרתי לכחלון. אמרתי לו שאם ההצעה תהיה רצינית יותר, העונש על מי שעובר את החוק יהיה כבד יותר ונספור גם את עובדי הקבלן – נצביע כולנו פה אחד בעד ההצעה. כחלון הראה נכונות מדהימה ומפתיעה להחמיר את החוק. הרצון הטוב שלו היה ברור כשמש.

“תקרה של 2.5 מיליון שקל, סנקציה קשה של ‘תקרה מתקפלת’ (מס כבד ביותר על מי שעוברים על החוק), והמנכ”ל יוכל לקבל שכר גבוה ביותר בתנאי שהוא לא יעלה על פי 35 (עלות שכר, פי 44 מהשכר הנמוך; מ”ב) מהשכר הנמוך ביותר, כולל של עובדי הקבלן העניים ביותר.

“ירצו יותר – סבבה, אבל שיעלו גם למנקה, למאבטח, למוקדן באאוטסורסינג. החוק הזה אינו מושלם. האתגר הבא הוא להחיל אותו על כל החברות הציבוריות שנסחרות בבורסה, לא רק על החברות הפיננסיות.

“התחלתי ב’יש אלוהים’ ואסיים ב’עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות