האשה: שלם דמי כתובה. הבעל: לא, בגלל הפייסבוק • מה פסק ביה”ד?

בני זוג חרדים מצפון ירושלים התגרשו, ואז דרשה האישה את דמי הכתובה בסך 55,555 ש"ח • הבעל לשעבר טען: היא התכתבה עם גברים בפייסבוק, לא מגיע לה • הדיינים פסקו שישלם: "לא מתאים במשפחה חרדית, אבל אין בזה מעשה כיעור"
נוחי גולד
ז' אדר ב' התשע"ו / 17.03.2016 14:21

חידושי הטכנולוגיה המודרנית בדור הפייסבוק, הטוויטר והאינסטגרם מעסיקים את בתי הדין הרבניים.

חברי בית הדין הרבני האזורי בירושלים – הרב יוסף גולדברג, הרב דוד ברדוגו והרב מרדכי רלב”ג – נתבקשו על ידי בעל חרדי לפתור אותו מתשלום דמי הכתובה מאחר ואשתו “מדברת עם הבחורים בפייסבוק”.

סיפור המעשה: בני זוג חרדים מצפון ירושלים התגרשו לפני כארבעה חודשים בהסכמה, והותירו את בירור הנושאים הכספיים לאחר הגט.

האישה תבעה מבעלה באמצעות בית הדין הרבני את דמי הכתובה בסך 55,555 ש”ח. הגבר טען, לעומת זאת, כי גרושתו אינה זכאית לדמי הכתובה משום שהיא מתכתבת באישון לילה עם גברים בפייסבוק ונמנעה מלקיים זוגיות.

כראיה לדבריו הוא הביא פלטי צ’אטים בפייסבוק והמסנג’ר שבהם הוכח שלאחר חצות הלילה היא התקשרה בו זמנית לשני בחורים. כמו כן טען הבעל כי היא אשתו הסירה תמונות מביכות מדף הפייסבוק שלה.

פרקליטו של הבעל ביסס את הסירוב לשלם דמי כתובה על עשרות רבות של מקורות הלכתיים ותקדימים משפטיים, לפיהן בנסיבות אלה לא מגיעים לאישה דמי הכתובה.

האישה מצדה כפרה בטענות לפיהן היא נמנעה מלקיים חיי משפחה, ואף הביאה ראיות לכך. האישה אישרה כי היא השתמשה בפייסבוק אבל אמרה כי היה זה רק לשם “חיפוש”, במטרה לגרום לבעלה לשוב אליה.

חברי בית הדין הרבני האזורי דנו ארוכות בנושא והגיעו למסקנה: “מאחר ולא הוצגה שום תשובה של פרטנר בפייסבוק, הדבר מחזק את טענת האישה כי היא עשתה חיפוש בלבד כדי לגרום לבעלה לקנא. ואף שאין זה ראוי לפעול בדרך זו על פי כללי הצניעות, בפרט במשפחה שומרת מצוות, על כל פנים מעשה כיעור אין כאן”.

בית הדין הסתמך גם על עד שהביא הבעל עצמו, אשר אמר בבית הדין כי ראה ביניהם “אהבה גדולה” ואישר במענה לשאלה כי האישה רצתה בשלום-בית.

אשר על כן פסק בית הדין כי “הנתבע חייב לשלם לתובעת סך 55,555 ש”ח כדמי כתובתה. הצדדים ישתדלו להגיע להסכמות בדבר פריסת תשלומים, ובהעדר הסכמות יגישו הצדדים את עמדותיהם ובית הדין יקבע את פריסת התשלומים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דיינים מושחתים !!!
    27/03/2016 15:33
    דוד
  1. מעניין איך הם היו מגיבים אם מישהו היה מנסה ליצור קשר עם נשותיהם של אחד הדיינים בעצמם ,וזה יהיה רק במטרה לגרום לו לאהוב יותר את אשתו כמובן …
    אישה שמתכתבת עם גברים אחרים בפייסבוק זו אישה שיש לה דין מורדת ואין לה כתובה !!!
    חד וחלק ,הדיינים האלה מושחתים בכל קנה מידה !!!