הנחה לישיבות בתחבורה ציבורית? גם סמוטריץ’ נרתם למאבק

נחמן גור
|
ו' אדר ב' התשע"ו / 16.03.2016 16:34
נציגי תלמידי ישיבות מרחבי הארץ דורשים לכלול גם אותם ב’הנחות סטודנט’ בתחבורה הציבורית, ולא רק סטודנטים ובנות סמינר • סמוטריץ’ הבטיח להתגייס לעזרה, מקלב כבר הגיש שאילתה – אבל עם הח”כים החרדים הם עדיין מתקשים לתאם פגישות

נציגים מישיבות שונות בישראל פתחו במאבק בניסיון להוביל להענקת הנחת סטודנט בתחבורה הציבורית גם לבחורי ישיבה – ולא רק לסטודנטים באוניברסיטאות ובנות סמינר.

אמש (שלישי) נפגשו נציגי בחורי הישיבות המובילים את המאבק עם ח”כ בצלאל סמוטריץ’ מהבית היהודי. בפגישה הסבירו הנציגים לח”כ את חוסר השוויון הבולט בין בחורי ישיבה לסטודנטים בתחבורה ציבורית, כשהאחרונים מקבלים 33% הנחה, בעוד בחורי ישיבות אינם נהנים משום הנחה, על אף שהמדינה מכירה בחשיבות לימוד התורה, כפי שמובא בחוק הגיוס.

 ח”כ סמוטריץ’ הסכים כי מדובר בעוול שיש לתקנו והבטיח כי יפעל בעניין תוך פעולה עם הח”כים החרדים, עוד קודם שנת התקציב הבאה.

סמוטירץ’ והנציגים דנו גם בכלים העומדים לרשותם מבחינה חוקית ובדרכי הפעולה בהמשך המאבק.

סמוטריץ

לדברי מובילי המאבק, הם רואים התקדמות ניכרת, כשחלק מהח”כים החרדים כבר נרתמים לעזרתם. רק בשבוע האחרון הגיש ח”כ אורי מקלב שאילתה לשר התחבורה כץ בנושא, בה הוא דורש ממנו להעניק לבחורי ישיבות מעמד של סטודנטים במל”ג – הגוף הממונה על הנחה בתחבורה הציבורית.

לדבריהם, הם מקווים להיפגש בשבועות הקרובים גם עם יתר הח”כים מהסיעות החרדיות. “מהמסרים שאנחנו מקבלים מנציגי הציבור, הם מבינים עד כמה חשוב שכולם יאחדו כוחות למען המטרה”.

יחד עם זאת, לדבריהם, הם פנו ללשכות הח”כים במטרה להיפגש איתם – ובינתיים לא נענו. “אנחנו מקווים שהם יענו לבקשה, ויפעלו יחד עם הבית היהודי בנושא”.