“נגד מדינה חרדית” • מכה לליברמן: הצעת חוק ברית הזוגיות נפלה

נחמן גור
|
ו' אדר ב' התשע"ו / 16.03.2016 14:03
מליאת הכנסת דחתה, ברוב של 45 מתנגדים מול 10 תומכים ו-3 נמנעים, את הצעת חוק ברית הזוגיות שהגיש יו”ר ישראל ביתנו • ליברמן: “לא מבין את הממסד החרדי שמתערב במקרה הזה לדבר שלא רלוונטי מבחינתו כי העדה החרדית ממילא מתנהלת לפי פנקסי מיוחסים, בלי הכרה ברבנות”

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי), ברוב של 45 מתנגדים מול 10 תומכים ו-3 נמנעים, את הצעת חוק ברית הזוגיות של ח”כ אביגדור ליברמן.

לפי הצעת החוק שנפלה, המדינה הייתה אמורה להכיר גם בזוגות שלא נישאו כדת משה וישראל.

יו”ר ישראל ביתנו אמר בנאומו במליאת הכנסת: “אנחנו מדברים על 666000 אנשים שאינם רשאים להתחתן במדינה. 90% מהם משרתים בצבא ומשרתים מיסים.

“אותם אנשים כשהם רוצים להתחתן הם נוסעים לקפריסין, רושמים את הזוגיות שלהם, חוזרים והמדינה מכירה בזה. אבל לעשות את אותו דבר בארץ הם לא יכולים. אותם חיילים רשאים למות למען מדינת ישראל אבל לא רשאים להתחתן”.

ליברמן טען כי הליכוד לוקה בצביעות: “הצעת החוק הראשונה של ברית הזוגיות גובשה על ידי הליכוד ב-2004. קרוב ל-20,000 איש יוצאים ממדינת ישראל על מנת לרשום את הזוגיות שלהם. אפשר להוסיף לזה אלפי מקרים שעורכים את טקס הנישואין במדינת ישראל בלי הרבנות הראשית”.

ליברמן תקף גם את החרדים: “אני לא מבין את הממסד החרדי שמתערב במקרה הזה לדבר שלא רלוונטי מבחינתו כי העדה החרדית ממילא מתנהלת על פי פנקסי מיוחסים, בלי הכרה ברבנות הראשית. אנחנו בעד מדינה יהודית ונגד מדינה חרדית”.

שר הרווחה חיים כץ השיב בשם שרת המשפטים: “הצעת החוק מבקשת ליצור שינוי מדיניות מהותי ונוגדת את ההסכמים הקואליציוניים הקובעים שלא לשנות את הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה”.