הרפורמים מזהירים את נתניהו: יהיה משבר חמור, גנה התלהמות החרדים

נחמן גור
|
ו' אדר ב' התשע"ו / 15.03.2016 23:06
נציגי הרפורמים והקונסרבטיבים בארץ ובארה”ב העבירו מסר לנתניהו לפיו כל שינוי בהחלטת הממשלה ב’מתווה הכותל’ תיצור משבר עם “יהדות התפוצות” • דורשים: גנה את ההתלהמות החרדית נגדנו • מבהירים: נסכים לפשרה במקוואות

בעוד המפלגות החרדיות מצהירות כי לא יישבו בממשלה המעניקה הכרה ברפורמים, שיגרו בימים האחרונים הנהגות הרפורמים והקונסרבטיבים בארץ ובארצות הברית מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו כל שינוי בהחלטת הממשלה במתווה הכותל המערבי תפגע ביהדות התפוצות.

על פי דיווח של העיתונאי יאיר שרקי בערוץ 2, המסרים שהועברו מורכבים משני חלקים מרכזיים: איום כי כל נסיגה מהמתווה שהושג ברחבת הכותל תוביל למשבר חסר-תקדים עם “יהדות התפוצות”, ודרישה מראש הממשלה לגנות את השרים החרדים בממשלתו המתלהמים, כהגדרתם, נגד הרפורמים.

הרפורמים הבהירו עוד, כי לאחר שרב הכותל הרב שמואל רבינוביץ’, שהיה שושבין ההסכם בכותל – חזר בו, ולאחר שהרבנים הראשיים מסרבים להידבר איתם, הם מצפים להידבר עם ראש הממשלה.

יחד עם זאת, הרפורמים הוסיפו כי יאותו לפשרה בסוגיית המקוואות – כשהמתגיירים באמצעות התנועה הרפורמית לא יעשו שימוש במקוואות הציבוריים המופעלים על ידי המועצות הדתיות, כפי הדרישה הנחרצת של המפלגות החרדיות.

לפי ההצעה, הרפורמים מוכנים שיקימו עבורם מקווה או שניים, בו יותר להם לטבול ולבצע את הגיורים, בתמורה לשימור מתווה הכותל וגינוי ההתלהמות.

בלשכת ראש הממשלה, מנגד, אומרים כי אין צורך בהעברת המסרים הזו. לדברי גורמים בלשכתו, ראש הממשלה פועל בשקט למציאת “פתרון יצירתי” למחלוקת.

כזכור, לאחר שאושרה הצעת חוק המקוואות בוועדת השרים לענייני חקיקה, סיפר שר הבריאות יעקב ליצמן כי יהדות התורה הבהירה לראש הממשלה כי יהיה עליו לבחור בין הרפורמים למפלגות החרדיות.