עימותים בין חרדים לחילוני בחדרה: נעצרו 3 קטינים שהשליכו נפצים על בית

השלושה חשודים כי השליכו נפצים וחזיזים לעבר חצר ביתו של חיים פדלון, במהלך עימותים בין חילונים לחרדים • השכן החילוני: בחורי הישיבה תקפו אותי, השחיתו רכוש ותלו נגדי שלטים • הישיבה: "הניסיונות להגיע עמו להידברות ולהרגעת הרוחות, נתקלו בחומה של פרובוקציות נגדיות"
חיים טוויל
ה' אדר ב' התשע"ו / 15.03.2016 14:58

על רקע העימותים המתמשכים בין חילונים לתלמידי ישיבת ‘כנסת יצחק’  בעיר חדרה, המזוהה עם ‘הפלג הירושלמי’, ביצעה השבוע משטרת ישראל מעצרים של שלושה קטינים, חרדים לשעבר.

המעצרים בוצעו בעקבות תלונה שנתקבלה במשטרה במוצאי שבת מצד חיים פדלון, קצין משטרה בדימוס, תושב רחוב הסיגלית בשכונת שלמה, בגין השלכת חזיזים לעבר חצר ביתו.

המשטרה, שפתחה מיד בחקירה, עצרה ביום ראשון ואתמול את שלושת הקטינים, תושבי חדרה, בחשד למעורבותם בהשלכת הנפצים.

הקטינים קשרו עצמם לחשדות המיוחסים להם, ובתום חקירתם שוחררו על ידי חוקרי תחנת חדרה בתנאי מעצר בית להשגחת הוריהם.

בסוף השבוע דיווח ב’מגזין המושבות’  כי לטענת חיים פדלון, בחורי ישיבה  מישיבת ‘כנסת יצחק’, הממוקמת ליד ביתו, תקפו אותו ואת בית משפחתו בשבוע שעבר, השחיתו רכוש ותלו שלטים בגנותו על הרכב המשפחתי ועל שער הבית.

במסגרת העימותים נגרמו, כך לפי הדיווח, חבלות לאחד מבחורי הישיבה, שטענו כי תושב השכונה הוא שתקף אותם. בישיבה טענו עוד כי אחד הבחורים אף ננשך על ידי פדלון.

הנהלת הישיבה הגישה כנגד פדלון תלונה במשטרה על תקיפה.

פדלון סיפר השבוע כי המשטרה עיכבה אותו ואת אשתו, באשמה כי הם תקפו חרדים, וכי בית המשפט הוציא לבני המשפחה ולרב בית הכנסת צו הרחקה.

מהישיבה נמסר בתגובה ל’מגזין המושבות’: “אופייה הנינוח של השכונה עומד כעת בסכנה בגינו של אדם אחד בלבד. הניסיונות הרבים להגיע עמו להידברות ולהרגעת הרוחות, נתקלו בחומה של פרובוקציות נגדיות”.

בת המשפחה, מעין פדלון, כתבה לעומת זאת, בדף הפייסבוק שלה לפני שבוע:

“הבלאגן החרדי נגד המשפחה שלי ברחוב הסיגלית נמשך במלוא החומרה גם היום. אני גרה ברחוב הסיגלית בחדרה. ברחוב שלי יש ישיבה. בשבתות האחרונות קוראים למשפחה שלי בקללות, צועקים לנו שאבס, זורקים ביצים ואבנים. בשישי האחרון קרעו לנו את כל הגלגלים באוטו.

היום מוקדם בבוקר, בערך בשעה 5, שמענו בום מחוץ לבית. קמנו בבוקר וגילינו שקשרו חוט לדוד שלנו על הגג, ומשכו אותו מלמטה.

אבא שלי (חיים פדלון), הלך לדבר עם הרב בישיבה כדי להפסיק את המקרים האלו. אחרי 10 דקות, אמא שלי ניגשה לישיבה כי היא ראתה שאבא שלי לא חוזר. אמא שלי מצאה את אבא שלי שוכב על הרצפה, 20 אברכים מסביבו בועטים בו ומנהל הישיבה מצלם.

הוזמנה משטרה,מנהל הישיבה ואבא שלי נסעו לתחנה. אחרי שעתיים, אחי חזר הביתה וגילה שחרדים שגרים לידנו שברו את הגדר, נכנסו לפרגולה, הוציאו את הטלוויזיה שהייתה בפרגולה מהמקום, ניפצו אותה, גנבו את הממיר והלכו.

אני ואחותי הגענו הביתה. אחרי שעה, יצאנו החוצה וראינו שהדביקו לנו שלטים על השער ועל האוטו. הם לא מתכוונים להפסיק עם זה עד שנברח מהרחוב, אחרוני החילונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משום מה לא מאמין למחבלים
    16/03/2016 11:05
    אני
  1. זה דרכם במחשכים יתהלכו מימים ימימה.
    מסכן השכן שצריך לסבול שכנים חולי נפש אלו