איזו אכזבה: מערכת לאיתור מעלימי מס בפייסבוק לא תמצא חרדים

חברת אתנה, שייסד ראש המוסד לשעבר שבתי שביט, זכתה במכרז של רשות המסים לפיתוח מערכת כריית מידע ממאגרים חופשיים באינטרנט • "האוכלוסייה החרדית, ששיעורי העלמת המס בה על פי הערכות גבוהים מבאוכלוסייה הכללית, לא צפויה להעלות יותר מדי על צגי המערכת"
נחמן גור
ד' אדר ב' התשע"ו / 14.03.2016 11:02

חברת אתנה היא הזוכה במכרז רשות המסים להקמת מערכת כריית מידע ממאגרי נתונים חופשיים באינטרנט. כך מדווח ‘כלכליסט’.

לפי הדיווח, החברה פתחה מערכת שתוטמע ברשות ומטרתה לספק מידע מפליל אודות חשודים בהעלמת מס.

ברשות המיסים מעריכים כי באמצעות הצלבת המידע שנמצא באינטרנט עם מאגרי הנתונים הנרחבים שבידיה, יוכלו לאתר ביעילות רבה יותר מעלימי מס.

כך, לדוגמה, תכרה המערכת מידע ברשתות החברתיות, שבהן מדווחים גולשים על מוצרים שרכשו בחו”ל והביאו לארץ. אנשי הרשות יוכלו לאתר באמצעות המערכת אנשים שהכניסו ארצה מוצרים בלי לדווח עליהם, ולהצליב את המידע עם זה שהצהירו עליו בכניסה לארץ.

לצד דיווח זה, מוסיפים בכלכליסט כי “דווקא האוכלוסייה החרדית, ששיעורי העלמת המס בה על פי הערכות גבוהים במידה ניכרת מבאוכלוסייה הכללית, לא צפויה להעלות יותר מדי על צגי המערכת — שכן השימוש ברשתות החברתיות פחות נפוץ במגזר זה”.

נתונים חשופים לכל

הפעלת המערכת החדשה אינה מצריכה חקיקה, שכן מדובר בנתונים החשופים לכול באינטרנט. המהלך הוא חלק מאסטרטגיה של רשות המיסים להרחבת מקורות המידע שלה.

את חברת אתנה הקים ראש המוסד לשעבר שבתי שביט, המכהן כיום כיו”ר הדירקטוריון שלה. אתנה נמכרה לחברת ‘מר’ בעשור הקודם.

אתנה החלה לעבוד על פיתוח המערכת בינואר, ועל פי התכנון המקורי היא תהיה מוכנה לשימוש בתחילת 2017.

רשות המסים תשלם 4.25 מיליון שקל תמורת הקמת המערכת, התקנתה והטמעתה, ולאחר מכן תחליט אם לשלם סכום של 1.57 מיליון שקל בשנה תמורת תחזוקה.

‘מר’ היא חברה העוסקת בתחומים נרחבים של אבטחה ומודיעין. בין היתר היא מאבטחת את הכנסת ואת העיר העתיקה בירושלים בעזרת מצלמות ובקרת כניסה.

עד היום הקימה אתנה כמה מערכות איסוף מידע ממאגרי נתונים חופשיים באינטרנט בעבור ממשלות זרות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות