מכה לארביב: הרב יאשיהו פינטו נמצא דובר אמת בפוליגרף

הבדיקה התייחסה לפרטים מהותיים בפרשה: השיחות שניהל הרב פינטו בארבע עיניים עם ארביב, ההבטחות לטובות הנאה והמידע שקיבל מחקירות • תחושת הקלה בסביבת הרב פינטו
דורון דוד, כתבנו לענייני משפט
כ"ט אייר התשע"ד / 28.05.2014 22:14

הרב יאשיהו פינטו עבר היום (רביעי) בדיקת פוליגרף מטרה לאשש את עדותו נגד ניצב בדימוס מנשה ארביב. הרב נמצא דובר אמת. כך דווח העיתונאי ברוך קרא בחדשות 10.

בדיווח לא פורטו הממצאים המדויקים שהתגלו בפוליגרף, אך דווח כי מדובר בחלקים מרכזיים ודרמטיים להתקדמות תהליך החקירה.

על-פי הדיווח,  מדובר בבשורה משמעותית עבור הרב פינטו, שכן בדיקת הפוליגרף הייתה תנאי מהותי בדרך לאישור עיסקת הטיעון עמו. לגבי ארביב, מדובר בבשורות רעות שעלולות לסבך אותו עוד יותר בפרשה.

בדיקת הפוליגרף הייתה חלק מהיום השני בו מספק הרב פינטו עדות מפורטת, שנמשכה יותר מ-10 שעות, במחלקה לחקירות שוטרים. הבדיקה התייחסה לכמה פרטים מהותיים בפרשה – השיחות שניהל הרב בארבע עיניים עם ארביב, ההבטחות להעברת הכספים והמידע שקיבל פינטו מחקירות של הניצב לשעבר.

שלושה אנשים נוספים מסביבתו הקרובה של הרב פינטו, עוזרו ויד ימינו של הרב – בן ציון סוקי, עורכת הדין של מוסדות ‘שובה ישראל’ מיכל כהן, וגזבר המוסד, נבדקו גם הם בפוליגרף ויצאו דוברי אמת. לאור התוצאות, בסביבת הרב פינטו שוררת כעת תחושת הקלה.

נקודה נוספת שעלתה בהקשר החקירה קשורה לצחי ארביב, בנו של הניצב לשעבר, השוהה באוסטרליה. העיתונאי ברוך קרא מציין, כי המחלקה לחקירת שוטרים מבקשת כבר זמן רב להביאו לחקירה, אך הוא אינו מגיע. מקורביו טוענים שלא מתייצב לחקירה מכיוון שלא מוכנים לשלם לו דמי שהייה בזמן שהותו בישראל. עם זאת נודע כי במח”ש הסכימו לממן את הגעתו ושהותו בארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות