אובמה הציג את מדיניות החוץ • לא להתערבות צבאית

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, נשא באקדמיה הצבאית שבווסט פוינט את חזון מדיניות החוץ שלו • עיקר דבריו היו נגד "דוקטורינת בוש" של התערבות צבאית במקומות משבר
כ"ח אייר התשע"ד / 28.05.2014 19:56

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, נשא היום (רביעי) באקדמיה הצבאית שבווסט פוינט את נאום חזון מדיניות החוץ של השנתיים וחצי הקרובות, התקופה האחרונה שלו בנשיאות ארצות הברית.

אובמה טען בנאומו כי טעות לומר שההשפעה האמריקנית בעולם נמצאת במגמת ירידה, וכי ברוב התחומים ארצות הברית מעולם לא הייתה חזקה יותר. הצבא האמריקני נשאר החזק בעולם, ושום איום רציני איננו עומד על תושבי ארצות הברית. “הסכנות של היום”, אמר. “חיוורות בהשוואה לאלו של המלחמה הקרה”.

לדבריו, ארצות הברית לא תהסס להשתמש בכוח צבאי, כאשר “האינטרסים שלה יידרשו זאת”: כשאנשים שלנו נמצאים בסכנה; כאשר הפרנסה שלנו מונחת על כף המאזניים; או כאשר ביטחונם של בעלי הברית שלנו נמצא בסכנה. “מחוץ למקרים אלה”, אמר. “פעולה קולקטיבית עם בעלי ברית היא הסיכוי טוב ביותר להוביל לתוצאות מוצלחות”.

אובמה התחייב להתרחק מ”דוקטרינת בוש”, אסטרטגיה שכרוכה בפלישה לכל מדינה שמטפחת רשתות טרור היא נאיבית, ואינה שייכת במציאות. אובמה הגן על החלטתו שלא להתערב צבאית בסוריה, אך אמר כי ארצות הברית חייבת לעבוד בכדי לתמוך בשכנותיה של סוריה, בפליטים ובאיומי הטרור הקרבים לגבולותיהם.

לטענתו, גם הגישה למשבר באוקראינה נכונה יותר, בטענה כי “גיוס דעת הקהל העולמית שימש כמשקל נגד לתעמולה רוסית, חיילים רוסים על הגבול, ומיליציות חמושות”. הבחירות באוקראינה של אוקראינה בסוף השבוע שעבר, הוכיחו כי פעולה קולקטיבית תעזור לאוקראינים להחליט בעצמם על עתידם.

הוא הודיע כי תוקם ​​קרן של 5 מיליארד דולר, שתסייע למדינות מוכות טרור כגון תימן ומאלי, להילחם בארגוני הטרור הרבים ולמגרם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות