המומלץ של הרשל”צ מועמד למנכ”ל הרבנות. הרב לאו: מחטף. גפני: נגיב

גורמים בסביבתו של הרב הראשי האשכנזי טוענים כי יו"ר ש"ס ואנשיו מנסים לבצע מחטף ולמנות מנכ"ל לרבנות הראשות בניגוד לעמדת הגר"ד לאו • מקורבי דרעי: "מבקשים מכל הגורמים בסביבתו ושלא בסביבתו של הרב לאו להפסיק לבזותו. שאף אחד לא יהלך איימים״ • גפני: תהיה תגובה קשה
דוד ליבוביץ
כ"ט אדר א' התשע"ו / 09.03.2016 19:27

מלחמה בתוך הרבנות הראשית: האם יו”ר ש”ס ושר הפנים אריה דרעי מנסה לקדם את מועמדותו של משה דגן, סמנכ”ל בכיר במשרד לשירותי דת, למשרת מנכ”ל הרבנות הראשית, למרות התנגדותו הנחרצת של הרב הראשי הגר”ד לאו?

ועדת האיתור לתפקיד מנכ”ל הרבנות התכנסה הערב (רביעי) כשהיא כוללת את נציגי הרבנים הראשיים, נציגי המשרד לשירותי דת ונציבות שירות המדינה – ואישרה את מועמדותו של משה דגן לתפקיד.

דגן זוכה אמנם לתמיכת הראשל”צ הגר”י יוסף, אולם צעד זה מנוגד לעמדתו של הרב הראשי, הגר”ד לאו, הסבור שזהות המנכ”ל צריכה להיקבע בהסכמת שני הרבנים הראשיים ולא על ידי מפלגת ש”ס.

זהות מנכ”ל הרבנות נקבעה עד היום על ידי הרבנים הראשיים. אלא שכעת, כך על פי טענות מפי מקורבים לרב הראשי האשכנזי, מנסים דרעי ואנשיו לבצע מחטף, מבלי להגיע להסכמות.

גורמים בסביבתו של הגר”ד לאו טוענים כי יו”ר ש”ס, השר אריה דרעי, פעל ללא תיאום עם הרב. “מדובר בצעד חסר תקדים שממנים מנכ”ל בלי הסכמה של הרב הראשי. מעולם לא היה דבר כזה. אפילו הבית היהודי לא העז למנות מנכ”ל בלי הסכמה”.

מלשכת הרב לאו נמסר: “כל מועמד, ראוי ככל שיהיה, צריך להתמנות בתיאום והסכמה בין הרבנים הראשיים, ולא במחטף חד צדדי. אין כאן עניין אישי כנגד מועמדותו של משה דגן או מועמד אחר, אלא עיקרון מובן וברור שהיה מוסכם עד עתה גם על הראשון לציון. מינוי מנכ”ל לרבנות הראשית צריך להיעשות בתיאום מלא בין שני הרבנים”.

מאידך בכיר בש”ס אומר לחרדים 10, כי לדרעי אין כל היכרות עם דגן, וכי מדובר במינוי מקצועי, הזוכה לתמיכת הראשל”צ הגר”י יוסף.

מקורבי הרב לאו מגחכים ואומרים: “אחרי לחץ מצד דרעי על הראשל”צ, הוא שוחח עם ועדת האיתור ואמר כי הוא תומך במועמדותו של דגן”.

דגן מונה בשנת 2012 לתפקיד סמנכ”ל בכיר במשרד לשירותי דת, עוד בימי יו”ר ש”ס דאז אלי ישי. הוא המשיך בתפקידו גם תחת סגן השר אלי בן דהן מהבית היהודי. תחת אחריותו נמצאים נושאי הכשרות, נישואין, קבורה ומבני דת במשרד לענייני דת.

מקורבי השר דרעי אמרו הערב לחרדים 10: ״כולנו מכבדים את הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, ומבקשים מכל הגורמים בסביבתו ושלא בסביבתו להפסיק לבזותו.

“ועדת האיתור היא שתבחר את מנכ״ל הרבנות הראשית וכדאי שכולם יאפשרו את הליך המינוי התקין. שאף אחד לא יהלך איימים״.

בתוך כך,  ח”כ משה גפני פנה לדרעי וביקש ממנו שלא למנות מנכ”ל לרבנות שלא מקובל על הרב לאו. בראיון ל’קול ברמה’ אמר גפני: “המינוי הוא עובדה מצערת”. הוא רמז כי תהיה תגובה קשה מצידו, אך סירב לפרט.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שוב דודי לאו בכותרות
    10/03/2016 16:22
    בוזגלו
  1. כל יום כותרת חדשה ,הוא שם לב שאף אחד לא מתחשב בו ,הוא מיואש ומתחיל לעשות גלים ,אך כבר נאמר נשיאים ורוח וגשם איין

  2. אסור לאריה דרעי למנות כל דבר שקשור למינויים משפטיים,
    10/03/2016 21:13
    ישרון
  3. אסור לאריה דרעי למנות כל דבר שקשור למינויים משפטיים,
    ולדעתי בג”צ חייב לפסול את התערבותו של דרעי.
    דרעי זורע את אנשיו כדי לשלוט ברבנות,ובדיינים, כדי שיוכל להטות משפטים בבתי המפשט.
    מה שנקרא “העולם התחתון משתלט על משרד המשפטים והמשטרה..