עיריית ב”ב: להוציא את האוטובוסים מהעיר. משרד התחבורה: לא פיתרון

נציגי חברות התחבורה הציבורית: "אנו מגיעים לפורים עם מאות אוטובוסים לטובת הציבור - ואיפה נציב אותם בלי ליצור פקק הסוגר את העיר?" • נציג משרד התחבורה: "אופי המשפחה החרדית מקשה לעבור מאוטובוס לשאטל ומשאטל לאוטובוס"
שייע קליין
כ"ט אדר א' התשע"ו / 09.03.2016 18:22

בסדרת הדיונים על התחבורה הציבורית בוועדה לפניות הציבור, נדונו בעיות התחבורה הקשות והתשתית הבלתי אפשרית בבני ברק.

יו”ר הועדה ח”כ ישראל אייכלר הקים צוות משותף למשרד התחבורה ועיריית בני ברק, בשיתוף החברות המפעילות והמשטרה, כדי לפרוץ את המצור התחבורתי על תושבי העיר.

“אנו דורשים לפתוח, עוד לפני פורים, את רח’ובאברהם בן דוד גם ליציאה מן העיר, כדי לשחרר את הלחץ מהיציאות האחרות בעיר”, אמר  אייכלר.

נציגת הפונים מקרב תושבי חולון החרדים, העלתה בוועדה את מצוקת תושבי חולון, הנאלצים לנסוע שעתיים הלוך ושעתיים חזור, כל יום לבני ברק. “הלב שלנו בבני ברק ורוב מרכזי הקניות והחינוך בבני ברק. העברנו אלפי פניות ציבור מקרב תושבי חולון ואין מענה”.

בדיון הודיעו נציגי חברת אגד ומשרד התחבורה, כי עוד לפני פסח יופעל קו קבוע וישיר- 146 בין חולון לבני ברק וחזור. הקו יופעל פעמיים בשעה וישרת את הנוסעים בין שתי הערים. “העברנו למשרד התחבורה כאלף שלש מאות חתימות של נוסעים יראי שמים מחולון הדורשים קשר ישיר עם בני ברק ואני מברך על בשורת החיבור שלהם לבני ברק״, אמר אייכלר.

נציגי חברות התחבורה הציבורית פרסו את תלאותיהם בפקק הקבוע ברחובות בני ברק והמחסור במסופי אוטובוס לחניה ולמנוחת הנהגים. “אנו מגיעים לפורים עם מאות אוטובוסים לטובת הציבור ואיפה נציב אותם בלי ליצור פקק הסוגר את העיר?” שאלו.

הם דרשו חניונים ותחנה מרכזית בשני צידי העיר.

נציג העיריה חנוך זיידמן הציע “להוציא את כל התחבורה הבינעירונית מן העיר”. יש להקים תחנה אחת מרכזית בצפון ואחת בדרום – ליציאה מרוכזת והפעלת שאטלים נוחים ומרווחים בין רחובות העיר לתחנה המרכזית, שכל רכב יאסוף את כל הנוסעים העומדים בתחנה.

“העיר הפכה לתחנה מרכזית אחת גדולה, כאשר לפי נתוני משרד התחבורה עוברים מידי יום אלפי אוטובוסים בעיר. מצב זה הוא בלתי נסבל לתושבי העיר ורק פתרון זה יפתור את המצב”, אמר.

נציג משרד התחבורה טען כי 104 אלף נסיעות נוסע מבוצעות ביום בבני ברק. “שישים אחוז מהנוסעים בבני ברק משתמשים בתחבורה בינעירונית. רק ארבעים אחוז נוסעים בנסיעה עירונית. אופי המשפחה החרדית מקשה להכביד על ילדים עם עגלות ואנשים ומזוודות לעבור מאוטובוס לשאטל ומשאטל לאוטובוס ומקצה העיר לקצה השני”.

יו״ר הועדה סיכם להקים צוות מקצועי של משרד התחבורה והעירייה, המשטרה וחברות התחבורה שיציע תכנית אב לתחבורה בבני ברק תוך 30 יום.

“יש למצוא שטחי מסופים בעיר לאוטובוסים ולשלוח ניידות משטרה להברחת מכוניות חונות על צירי התחבורה. כן יש לדאוג לזרימת התחבורה ציבורית גם בשעות העומס ברחובות הראשיים כגון בימי פורים, ערבי שבתות וחגים וכדומה.

“הועדה דורשת לפתוח מיידית ציר יציאה נוסף מהעיר ברחוב בן דוד. הועדה תתכנס לישיבת מעקב לפני ל״ג בעומר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תחנה מרכזית זה הפתרון!!
    10/03/2016 11:41
    אני
  1. לא מסתבר שהיעד של 60,000 הנוסעים של התחבורה הבינעירונית הוא בני ברק. ברק היא רק נקודת מעבר. ולכן תחנה מרכזית היא הפתרון הכי טוב שיכול להיות.
    אנשים בן כה וכה משתמשים בשני קווים (האחד להגיע מביתם לב”ב, והשני מב”ב למחוז חפצם).
    תחנה מרכזית תחסוך להם את הצורך להכנס לב”ב.

    המיקום האידאלי הוא בקירוי מעל בני ברק.

    להקים ועדה של משרד התחבורה והעירייה זה לא הפתרון, כי הם כבר יושבים שנים על הנושא ולא מצליחים לפתור אותו.
    רק שיתוף הציבור יכול להביא רעיונות שיפתרו את הבעיה.