האם תוגש תביעה בהאג נגד הטלוויזיה הפלסטינית?

חיים טוויל
|
כ"ט אדר א' התשע"ו / 09.03.2016 17:26
בעקבות רצח התייר טיילור פורס אמש בפיגוע ביפו, ארגון ‘שורת הדין’ פתח בקמפיין שמטרתו גיוס אזרחים אמריקנים להגשת תביעה נגד ראשי הטלוויזיה הפלסטינית בהאג • “הטרור הנוכחי הוא לא טרור יחידים, אלא טרור טלויזיוני מובהק”

ארגון ‘שורת הדין’ פתח היום (רביעי) בקמפיין שמטרתו גיוס אזרחים אמריקנים להגשת תביעה בהאג נגד ראשי הטלוויזיה הפלסטינית.

לטענת הארגון, ההסתה בטלוויזיה הפלסטינית שוברת שיאים בחודשים האחרונים. לדברי הארגון, גם היום – יום לאחר הפיגועים שהתרחשו בתל אביב, ירושלים ובפתח תקווה – קראו בטלוויזיה למחבל מיפו שהיד.

בארגון, העוסק בפעילות משפטית מול גורמי הטרור בעולם, עובדים בשבועות האחרונים על הגשת תביעה נגד ראשי השידור הפלסטיני. המטרה היא לגייס אלפי תובעים בעולם נגד ראשי השידור הפלסטיני.

בכוונת הארגון להגיש את התביעה בבית המשפט הבינלאומי הפלילי בהאג. בארגון טוענים כי לתביעה כזו יש כבר תקדים, לאחר שראשי הטלוויזיה והרדיו ברואנדה הועמדו לדין בגין פשעי מלחמה עקב הסתה לרצח במלחמת האזרחים שהתרחשה שם.

הם קיבלו מאסרי עולם.

ניצנה דרשן לייטנר, מנכל”ית הארגון: “הטרור הנוכחי הוא לא טרור יחידים, אלא טרור טלוויזיוני מובהק. כאשר טלויזיה ממוסדת עושה שטיפת מוח לצופים שצריך לרצוח יהודים, הם יוצאים ומבצעים זאת.

“פעם היינו עוצרים מסיתים במסגדים, היום פשוט צריך לעצור את ראשי השידור הפלסטיני. מדובר בעובדה שמוכחת בעדויות של הרוצחים עצמם. אני קוראת לכל מי שרוצה לעצור את הטרור, בישראל ובעולם כולו, להצטרף לתביעה. אם לא נעשה זאת, הרצח הבא הוא רק עניין של זמן, ולא רק בישראל”, הזהירה.