במסגרת הפעילות העניפה שחב”ד מקיימת במהלך כל השנה, באמצעות שליחים הפזורים בכל רחבי הארץ, ובכלים המקצועיים והטובים ביותר שיסייעו להם בהפצת היהדות – חב”ד קיימה יום עיון מקצועי וראשון מסוגו בכל הקשור להפעלת הרשתות החברתיות והתקשורת המקוונת, כדי לנצלם להפצת היהדות באופן מבוקר ומקצועי.
את ההרצאות ביום העיון מסרו אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, שהציגו בפני הנוכחים את האפשרויות הרבות העומדות כיום להפיץ יהדות גם באמצעים אלו.
מלבד ההכוונה המקצועית העמיד צוות “חב”ד במדיה”, שניהל את יום העיון, אפשרות שהוצגה למנהלי בתי חב”ד – לקבל שירות מקצועי ביותר, שיפעיל עבורם את הדפים המקוונים, ויאפשר להם להתמקד בשאר הפעילויות החשובות.
את יום העיון פתח הרב נפתלי ליפסקר, שציין כי יוזמה זו מצטרפת לשרשרת היוזמות והפעילויות שחב”ד מפעילה בכל תחומי הפעילות על מנת לתת לכל שליח את מגוון הכלים לפעילות.
יוסף וויספיש מ’חב”ד במדיה’ הסביר למשתתפים במקצועיות ובמיומנות רבה את הפוטנציאל הגלום ברשתות החברתיות ואת הכוח העצום הקיים בהם, וכל זאת כדי לנצל אותם לחשוף כמה שיותר יהודים, בארץ ובעולם, למסרים החשובים של בתי חב”ד – החל מפעילויות שוטפות, כמו תפילות שבת, התכנסויות של לימוד באמצע שבוע, ועד לכינוסים ואירועים לקראת החגים.
הרב שמואל ביסטריצקי, שליח חב”ד בסביון ומי שעומד מאחורי מיזמים רבים בתחום התקשורת המקוונת, הציג בפני המשתתפים דוגמאות מפעילות שהוא מקיים גם ברשת החברתית והראה עד כמה הפצת היהדות מקבלת מימד שונה לחלוטין, כאשר יש את הידע המקצועי והנכון להשתמש ברשת האינטרנט.
המרצים הבאים היו איציק קרומבי והרב משה כהן, מנכ”ל חברת נטו מדיה ומראשי אגודת חסדי נעמי, אנשי מקצוע המכירים את יתרונות הרשתות החברתיות ומומחים להפעלתם בצורה היעילה והנכונה ביותר. המרצים העניקו למשתתפים כלים מקצועיים ופרקטיים שיאפשרו לכל אחד להפעיל אתר אינטרנט או שימוש יעיל ונכון במדיה החברתית לתועלת הפעילות במקום שליחותו.
בסיום יום העיון שמעו הנוכחים מלוי סממה על ניסיונו בהנגשת ערכי היהדות לציבור ענק שנחשף לפעילותו ברשת. הוא העניק לכל אחד מהמתכנסים שובר זיכוי לקידום הפעילות ברשת.