ערוץ 20 הגיש בקשה רשמית לשידור חדשות: יעמיד אולפן מתקדם

הבקשה שהועברה למועצת הכבלים והלוויין כוללת מתווה להפקת חדשות ושידורן בערוץ • בבקשה מודגש כי תובטח עצמאותו של עורך החדשות ועובדי המערכת • בכוונת הערוץ לשדר מבזקים ומהדורת חדשות
אבי כץ
כ"ט אדר א' התשע"ו / 09.03.2016 14:40

ערוץ 20 הגיש הבוקר (רביעי) בקשה רשמית לאישור שידורי חדשות. הערוץ מתכוון לשדר מבזקים ומהדורת חדשות. 

קדמו להגשת הבקשה תכתובות בין הנהלת הערוץ למועצת הכבלים והלוויין, בהן נתבקש הערוץ להציג מתווה מסודר, המכיל את המבנה הטכני, התוכני וההפקתי למערך שידורי חדשות.

יש לציין כי כבר בתנאי המכרז המקוריים, וגם על פי תנאי הרישיון של הערוץ, רשאי הערוץ לשדר שידורי חדשות, לאחר קבלת אישור המועצה.

הבקשה שהוגשה מתבססת, בין היתר, על ניתוח תהליכים שעברה החברה הישראלית בעשורים האחרונים, על מחקרים וסקרים שנעשו בנושא ועל עמדות הציבור באשר לתפקוד התקשורת הישראלית.

בערוץ 20 מדגישים כי בבקשה ניתנה התחייבות מפורשת ששידורי החדשות יהיו “מדויקים, מהימנים, מאוזנים ועצמאיים”.

עוד מודגש  בבקשה כי תובטח עצמאותו של עורך החדשות ועובדי המערכת.

כחלק מהמערך הטכני, ערוץ 20 יעמיד לרשות מערכת החדשות אולפן מתקדם ומאובזר, מהחדישים בארץ. כמו כן, יוקם מערך דיגיטלי אשר יהיה אמון על פעילות ניו מדיה משלימה הכוללת אתר ייעודי, אפליקציה ונוכחות ברשתות החברתיות.

 “מעבר לעובדה שהאפשרות לשידורי חדשות נכללה כבר במכרז שבו זכה הערוץ, הרי שגם מהבחינה המסחרית הערוץ נוכח יום יום כי ערוץ מבוסס פרסומות שאין באפשרותו לספק לצופיו סיקורים ועדכונים חדשותיים, אינו מסוגל להתמודד לאורך זמן מול ערוצים דומים שכן עושים זאת. בעיקר במציאות הישראלית שבה כמעט ולא עובר יום ללא אירוע חדשותי משמעותי אחד לפחות”, נכתב בפנייה למועצה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות