יומיים שמנהלת מקרית ספר מנסה להגיש תלונה, אבל “החוקר איננו”

מנהלת בית הספר 'אבי עזרי' בקרית ספר מנסה כבר יומיים להגיש תלונה בתחנת חשמונאים על בניה בלתי חוקית ותקיפה מצד אנשי 'הפלג הירושלמי' - ללא הצלחה • "'החוקר מכיר את הסיפור, אבל לא יכול לקבל אותך עכשיו..." • המשטרה: הטענות משוללות כל יסוד ומוטעות מעיקרן
חיים טוויל
כ"ט אדר א' התשע"ו / 09.03.2016 10:29

העימות בין החוגים הליטאים בעיר מודיעין עילית: מזה יומיים שחוקרי המשטרה בתחנת חשמונאים מתחמקים מלקחת את תלונתה של גיטי גוטליב, מנהלת בית הספר ‘אבי עזרי’ בקרית ספר.

גוטליב הגיעה ביום שני אל תחנת חשמונאים, כדי להגיש תלונה על תקיפה ובניה בלתי חוקית בשטח בית הספר אותו היא מנהלת. זאת לאחר שאברכים מ’הפלג הירושלמי’ הציבו ביום שני קראוון המיועד לבית כנסת לאנשי קהילתם, בסמוך לשטח בית הספר לבנות ‘אבי עזרי’, הממוקם ברחוב מנחת שלמה פינת חזון דוד בגבעה הדרומית בקרית ספר, 

לדבריה, במהלך העימותים שהתנהלו במקום, היא גם הותקפה בבקבוק קולה תוסס שהותז עליה.

אלא שלמרות כל הניסיונות – היא לא הצליחה להגיש תלונה במשטרה. לטענת מקורביה, “היומנאי אמר ‘רק רגע’, הלך לחדר צדדי, חזר ואמר ‘החוקר מכיר את הסיפור, אבל לא יכול לקבל אותך עכשיו…’

“היא חזרה בשלישי בשעה 9 בבוקר. נאמר לה: ‘החוקר איננו…’.  עזבה את בית הספר ושבה ב-11:30.  שוב אמרו לה: ‘החוקר איננו'”.

לדברי מנהלי בית הספר, פועל שהגיע לפרק קיר אחד במבנה שהקימו אנשי הפלג הירושלמי – לאחר שהעירייה הוציאה צו הריסה תוך 15 יום – הותקף עם  ברזלים, “אבל אין איך להגיש תלונה…”

מהמשטרה נמסר בתגובה:

“הטענות המוצגות לעיל משוללות כל יסוד ומוטעות מעיקרן.

“ביום שני 7/3/2016 התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ישראל/מחוז ש”י בדבר בנייה בלתי חוקית המתבצעת במקום. מיד עם קבלת הדיווח, הגיעו למקום שוטרי הסיור. כשהוברר כי מדובר באירוע בעל רגישות מסוימת הוזעק למקום קצין משטרה המשמש כמפקד תורן.

“הקצין חבר למתלוננת ולנציגים במקום המבקשים לקיים את ביצוע העבודות, אשר טענו כי ניתנו להם אישורי בנייה מטעם העירייה. הנ”ל התבקשו להציג האישורים. מאחר ולא נמצאו בידם אישורים מתאימים, הורה להם קצין המשטרה על הפסקת העבודות ועל סגירת הפרצות שפרצו בגדר.

“קצין המשטרה הסביר למתלוננת כי יש באפשרותה לפנות לשוטר הקהילתי המופקד על העיר, להגיש באמצעותו תלונות ולקבל את כלל השירותים/ הניתנים על ידי המשטרה באמצעותו ובאופן אישי, וכי המשך הטיפול בנושא ייעשה על ידי המש”ק.

“עיריית מודיעין עילית הורתה על הפסקת העבודה ובמקביל הגיעו למקום שוטרי הסיור מנקודת מודיעין עילית/ תחנת בנימין, אשר בדקו כי אכן מיושם הצו והעבודות במקום הופסקו.

“היום פנתה המתלוננת אל השוטר הקהילתי ומסרה כי אין ברצונה להגיש תלונה והודתה לשוטר על הטיפול המקצועי והאדיב. משטרת ישראל/ תחנת בנימין האמונה על האיזור, מקצה משאבים רבים ושמה דגש על מתן שירות מקצועי, מהיר ואדיב לאזרחים ולכל אדם הופנה והנזקק לשירותיה”.

של מי השטח?

מנהלי בית הספר מתנגדים בחריפות להקמת בית כנסת בשטח. לטענתם, מדובר בפלישה בלתי חוקית לשטח הנמצא בבעלות בית הספר. המנהלים מוסיפים ואומרים כי מדובר בפרצת צניעות חמורה, שכן “לא יתכן להקים בית כנסת בצמוד לבית ספר לבנות”.

עסקני ‘הפלג הירושלמי’ טוענים לעומתם, כי מדובר בשטח עירוני, וכי קיבלו אישור מעיריית מודיעין עלית להציב קראוון במקום.

לאחר שביום שני הרסו מנהלי בית הספר את המבנה שהוקם, התייצבו אנשי ‘הפלג’ ביום שלישי והחלו להקים את הקירות מחדש, מה שגרר עימות מחודש בין הצדדים הניצים.

“התנהגו שם בבורטאליות שאין כדוגמתה לצוות בית הספר”, אומרים מקורבים להנהלת המוסד החינוכי. “אנשי הפלג באו באמצע היום לבנות בית כנסת בתוך שטח בית ספר, ואין מי שיעצור אותם. המנהלת התמלאה בבקבוק קולה תוסס”.

בפלג הירושלמי טוענים בתגובה: “הם שונאי חרדים. נלחמים בהקמת בית כנסת. זה לא מוקם בכלל בתוך שטח בית הספר”.

פקח של העירייה שהוזעק לזירה עצר את העבודות.

ממשרד החינוך נמסר אתמול לחרדים 10: “הקרוואן הוצב ללא היתר, ומיד עם היוודע המקרה מנהלת בית הספר עירבה את כל הנוגעים בדבר, לרבות משטרת ישראל. הנושא נמצא בחקירת המשטרה”. כאמור, בניגוד להודעת משרד החינוך, המנהלת אינה מצליחה ליצור קשר עם המשטרה.

את תגובת עיריית מודיעין עלית לא ניתן היה לקבל.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משפט מפליל
    09/03/2016 11:06
    נפתלי
  1. מתוך הכתבה “לאחר שביום שני הרסו מנהלי בית הספר את המבנה שהוקם “,

  2. שיתחילו למנות מנהלות מקצועיות ולא בגלל שסבא שלה זה ...
    09/03/2016 13:04
    הנושרת מפתוחי חותם תל אביב
  3. הכול זה מינוים פולטים ומקורבים ולא על כושר

  4. קריסטל תוסס????
    09/03/2016 15:19
    קארפ
  5. קריסטל תוסס????

  6. מאיר
    09/03/2016 16:13
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. חחחחח
    איך בדיוק תקבלו את תגובת העירייה?
    אם המזכירה האישית של יענק’ל, יהודית הולנדר עצניקית בדם, יושבת שם?