ברגע האחרון: ‘כנס הכנסים’ באצטדיון רמת גן – בוטל

"כנס הכנסים", שהיה אמור להתקיים מחר באצטדיון רמת גן, בהשתתפות הגר"ש כהן והגר"י יוסף, לצד הופעת מרדכי בן דוד ומידד טסה - בוטל אתמול • המארגנים: דרישות אבטחה יקרות שהציבה המשטרה
נחמן וייס
כ"ח אייר התשע"ד / 28.05.2014 19:02

“כנס הכנסים” בוטל: הכנס הענק שהיה אמור להתקיים מחר (חמישי) באצטדיון רמת גן, בוטל אתמול – בשל דרישות אבטחה בעלות יקרה שהציבה המשטרה למארגנים.

הכנס שכונה “כנס הכנסים למלך המלכים”, תוכנן להתקיים מחר, ערב ראש חודש סיוון, באצטדיון רמת גן במעמד כ-42 אלף איש, בהשתתפות גדולי הרבנים – ובראשם נשיא מועצת חכמי התורה הגר”ש כהן והראשל”צ הגר”י יוסף. בנוסף היו צפויים להשתתף הזמרים מרדכי בן דוד ומידד טסה.

מטרת הכינוס הייתה חיזוק לקראת חג מתן תורה, ובמהלך הכנס תוכנן להתפלל את תפילת השל”ה, שנהוג לאמרה בער”ח סיוון, ומסוגלת להצלחה בחינוך הילדים.

אלא שבמשטרה הודיעו ביום שני למארגן פנחס ראובן כי עלויות האבטחה לאירוע יסתכמו ב-680,000  ₪. המארגן, שרק בשלב זה נודע לו על העלות המלאה, הבין שאין ביכולתו לעמוד בסכומים שכאלה, ולאחר התייעצות עם הרב יעקב ישראל לוגסי, הוחלט אמש על ביטול הכנס.

לדברי ראובן, הכנס רק נדחה, והוא יתקיים במקום, במועד שיקבע בהקדם. ראובן קובל על הדרישות של המשטרה וטוען כי בכנסים דומים שארגן בעבר, עלויות האבטחה היו נמוכות בהרבה.

ממשטרת מחוז דן נמסר: “מפקד מרחב דן נצ”מ שמעון לביא ביצע אישור תוכניות מסודר, שבסופו סוכם על צמצום כוח האבטחה ב-20 אחוז אל מול הדרישה המקורית. משטרת מרחב דן עשתה הכול על מנת להקל בעניין סד”כ האבטחה מתוך הבנה שמימון האירוע נעשה מכספי תרומות. מארגני האירוע אף הודו על הסיוע”.

במשטרה גם טוענים, כי לא בטוח שביטול הכנס הוא בעקבות הדרישות שלהם, וכי יתכן שבסופו של דבר המארגנים לא הצליחו לארגן את כל הלוגיסטיקה הנדרשת לאירוע בסדר גודל שכזה.

יצוין, כי אין זה הכנס הראשון שפנחס ראובן מארגן. מדי שנה הוא עורך כנסי, גם באצטדיון רמת גן וגם במקומות נוספים, כדוגמת אצטדיון יד אליהו.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מכבסת מילים - נכנס בוטל כי לא נרכשו כרטיסים
    29/05/2014 09:12
    יעקב
  1. תשאלו את המקורבים. היה כישלון טוטלי

  2. זה קרה בעקבות הפגיעה בתורה... וד"ל
    29/05/2014 12:57
    בי
  3. זה קרה בעקבות הפגיעה בתורה… וד”ל