סביבת רה”מ: לא יהיה מתווה חלופי. על החרדים לכבד החלטת הממשלה

יוני גרין
|
כ"ז אדר א' התשע"ו / 07.03.2016 08:27
סביבת נתניהו על דחיית הפגישה עם הרבנים הראשיים: בכוונתו להקשיב לטענות שיושמעו באוזניו, אולם אין בכוונתו לגבש מתווה חדש. “המתווה מונע את התערבות בג”ץ” • רבני הציונות הדתית במסר לנתניהו: “לא לעשות דבר ברחבת הכותל המערבי אלא בתיאום מלא עם הרבנות הראשית”

פורום זקני רבני הציונות הדתית פרסם אמש (ראשון) הודעה חד משמעית על מתווה הכותל הרפורמי, ובה קריאה לממשלה לגבש מתווה חדש שיהיה מתואם עם הרבנות הראשית ומוסכם עליה.

“אנחנו מחזקים את ידי הרבנות הראשית וקוראים לראש הממשלה ולכל חברי הממשלה שלא לעשות דבר ברחבת הכותל המערבי, לכל אורכו המקיף את הר הבית מקום מקדשנו, אלא בתיאום מלא עם הרבנות הראשית לישראל”, אמרו הרבנים.

בפורום זקני רבני הציונות הדתית חברים, בין היתר, הרב חיים דרוקמן, הרב זלמן ברוך מלמד, הרב איסר קלונסקי והרב חיים שטיינר.

בלשכת ראש הממשלה העדיפו אמש שלא להתבטא בנושא.

אתמול נדחתה פגישת הרבנים הראשיים וראשי המפלגות החרדיות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת על מנת לאפשר להם – לדבריהם – לגבש מתווה חדש, שיובא לעיונו של ראש הממשלה.

אולם ב’ישראל היום’ מצטטים את סביבת נתניהו לפיה בכוונתו להקשיב לטענות שיושמעו באוזניו, אולם אין בכוונתו לגבש מתווה חדש.

ב’ישראל היום’ דווח עוד כי בכיר בליכוד תקף אמש את המפלגות החרדיות בעקבות הסערה – ואמר: “היתה החלטת ממשלה. היו מתנגדים והיו תומכים, אבל כשהתקבלה החלטה צריך לכבדה. ברור שיש לחץ ציבורי פנים-חרדי שמוביל לפעילות חברי הכנסת מטעמם בנושא, אך ברור כי בסיס הפשרה בנושא, שמגשרת על מחלוקת בת שני עשורים עם רוב יהדות ארה”ב, היא סוף פסוק”.

הבכיר בליכוד אמר עוד: “נתניהו מחויב למתווה” שסוכם על רחבת הכותל, והוסיף כי “המתווה מונע את התערבות בג”ץ”.