הגר”א שרמן במתקפה על הרב רבינוביץ: “כל הכותל המערבי קדוש”

נחמן גור
|
כ"ו אדר א' התשע"ו / 06.03.2016 20:58
חבר בית הדין הרבני הגדול במתקפה חסרת-תקדים נגד רב הכותל: “שמעתי שהוא טוען כביכול מרן הרב אלישיב ומרן הרב עובדיה שהצד הדרומי של הכותל המערבי, קשת רובינזון, אינו שייך לנו” • “זה בניגוד גמור לציטוטים ולפסקים מפורשים שלהם. התנגדו לתת שם דריסת רגל לרפורמים”

חבר בית הדין הרבני הגדול, הגר”א שרמן, תוקף  בראיון שהעניק ל’מהדורה המרכזית’ עם משה גלסנר בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’ את מתווה הכניעה בכותל המערבי ואת רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ.

במהלך הראיון מספר הגר”א שרמן כי כאשר רצו לבצע במקום בו הוקמה הרחבה המעורבת של ה’כותל הרפורמי’ חפירות ארכיאולוגיות, הרבנים פסקו – והרב אלישיב חתם – שאסור, כיוון שזהו מקום תפילה ודינו כבית כנסת, שכן לאורך כל הדורות התפללו שם, עד הקרן דרומית מערבית.

“דעתם של הגרי”ש אלישיב והגרש”ז אוירבעך זצ”ל ושאר חברי בית הדין הייתה שחפירות ארכיאולוגיות בכל אזור הכותל, כולל אותו חלק שנמסר לרפורמים – אסורות, כי הכותל אינו אתר היסטורי או ארכיאולוגי”, אמר הגר”א שרמן. “לא יעלה על הדעת לחלק את הרחבה לשניים”.

בהתייחסו לרב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ – תקף הגר”א שרמן: “שמעתי שהוא טוען כביכול שמרן הרב אלישיב ומרן הרב עובדיה אמרו שהצד הדרומי של הכותל המערבי, קשת רובינזון, אינו שייך לנו. זה בניגוד גמור לציטוטים ולפסקים מפורשים שלהם, שכל הכותל המערבי קדוש, והתנגדו מכל וכל לתת שם דריסת רגל לרפורמים”.

האזינו לראיון: