רון חולדאי: “צריך להדיח את הליכוד ולא רק את נתניהו”

תיאטרון הבימה בתל אביב אירח את 'שבתרבות'בהנחיית העיתונאי בן כספית • ראש העיר, רון חולדאי תקף את ראש הממשלה ומפלגת הליכוד: "לא מקובל עלי להגיד שמתכוונים להפיל את ביבי ולא את הליכוד. הליכוד כולו צריך להתחלף, אני לא מוכן לתת לפלסטינים לקבוע את גורלי"
יוני גרין
כ"ו אדר א' התשע"ו / 06.03.2016 08:39

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, תקף  במסגרת אירוע ‘שבתרבות’ בתיאטרון ‘הבימה’ את ראש הממשלה, והתייחס לסיכויי כניסתו לזירה הפוליטית.

בהתייחס לנתניהו תקף בחריפות ואמר: “עצם הרעיון והעיקרון הדמוקרטי מפריע לביבי והוא מבצר את השלטונו באמצעים שמונעים מהציבור להתערב, עיין ערך מספר התיקים והתחומים שבהם עוסק נתניהו, העיתון שמשמש לו כשופר – “ישראל היום” וכו’. אמנם עדיין לא הגענו למקום של ארדואן שהשתלט על העיתון הגדול של האופוזיציה בטורקיה, אבל אלה הם ניצנים. ארדואן, בעזרת הכלי הדמוקרטי, הופך את טורקיה למדינת הלכה עפ”י חוקי השריעה. אנחנו צריכים להיות מאוד ערים לזה ולעשות הכל כדי למנוע את ההידרדרות גם אצלנו”.

חולדאי הוסיף בהמשך דבריו: “לא מקובל עלי להגיד שמתכוונים להפיל את ביבי ולא את הליכוד. הליכוד כולו צריך להתחלף, לא רק מי שעומד בראשו… בהקשר זה למשל, אני לא מוכן לתת לפלסטינים לקבוע את גורלי ולהפוך את מדינת ישראל למדינה דו-לאומית ולכן אני הייתי מתחיל בתהליכים בוני-אמון שמעידים על כוונה כזו: הקמת נמל ימי בעזה, שיפור תנאי החיים של הפלסטינים, חיזוק כלכלתם וגם הקפאת בנייה מעבר לקן הירוק.

“פשוט כי לא מאמינים לנו יותר כשאנחנו אומרים שאין לנו כוונה להיהפך למדינה דו לאומית. מה לעשות שכל עוד אנחנו שולטים על עם אחר, אנחנו לא מצליחים להיתפש כדמוקרטיה? כי בסופו של דבר, לא משנה מה אנחנו חושבים ומרגישים, אלא מה קורה אצל הצד השני…וזו החשיבה הרציונאלית שאני מדבר אליה”.

על סיכויי כניסתו לפוליטיקה הארצית אמר: “צריך לקרות משהו מאוד מיוחד כדי שאכנס לפוליטיקה, וזה לא יקרה בכל מחיר. ברגע שאחליט כולם יידעו ושום דבר אינו מובן מאליו…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות