בוטלה פגישת נתניהו והרבנים הראשיים על מתווה הכותל הרפורמי

בוטלה הפגישה שתוכננה בין ראש הממשלה, הרבנים הראשיים וראשי המפלגות החרדיות על אישור הרחבה המעורבת בכותל וההכרה ברפורמים • הראשל"צ הגר"א בקשי דורון והגר"ש בעדני הצטרפו לפסק הלכה של הראשל"צ הגרש"מ עמאר נגד מתווה הכותל: "אין מכבין אש בסולר ונפט"
יוני גרין
כ"ו אדר א' התשע"ו / 06.03.2016 07:37

בוטלה הפגישה שתוכננה היום (ראשון) בצהרים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו והרבנים הראשיים, הגר”ד לאו והגר”י יוסף על מתווה הכותל הרפורמי.

גורמים פוליטיים אומרים, כי ראש הממשלה הבין שלא יוכל לקדם את המתווה, בשל ההתנגדות הנחרצת של הרבנים הראשיים, ובימים הקרובים ינסו הצדדים להגיע להסכמה, כאשר הרבנים הראשיים יציגו מתווה חדש.

בפגישה, שהייתה אמורה להתקיים ב-15:30, היו אמורים להשתתף, בין היתר, הרבנים הראשיים, שרת המשפטים איילת שקד, שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן, ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני.

הרב לאו תכנן לדרוש בפגישה, בנחרצות, את ביטול ההכרה בתנועה הרפורמית ולעמוד על כך שהתנועה לא תנהל את הרחבה שהוקצתה לשימוש.

מהשיחות המקדימות שנוהלו, הבינו בלשכת ראש הממשלה כי אין ברירה אלא לשנות את המתווה שגובש, וכעת ישתתפו בדיונים גם הרבנים הראשיים.

אמש פרסם הראשל”צ הגרש”מ עמאר מכתב פסק הלכה, היוצא בחריפות נגד מתווה הכותל הרפורמי ונגד התנועה הרפורמית.

במכתב כותב רבה של ירושלים: “לשאלת רבים וחשובים, בעניין ההסדר עם אותם מפירי ברית המרימים ידם בתורת משה רבנו ע”ה, המכונים רפורמים ודומיהם, המזייפים תורת ישראל ומצוותיה בדרישתם למקום תפילה בכותל וכן מקווה, וכיוצ”ב, כשהם דורסים ורומסים ברגל גאוה כל קדשי ישראל עד שהגיעו להשיא גוים עם יהודים ושאר נישואי תועבה”.

הגרש”מ עמאר מוסיף: “ולפי עניות דעתי כל החלטה למסור את הכותל, או חלק ממנו לכל גוף שהוא, אינה החלטה תקפה, שאין לשום אדם בעלות על זה כלל, שהוא הקדש גבוה, ומיועד לתפלה ותורה, ואין לנו רשות להשתמש בהם, כדי לרצות איזה אנשים, ואפילו בלא שיחללוהו, ק”ו לאלה שהולכים בדרכים המחללים את הקדש, הס מלהזכיר.

“ועוד נעשה בזה דבר חמור ביותר, שמחשיבים אותם ‘למאן דאמר’ בענין קדוש, כשכל מעשיהם הם היפך גמור מקדושה ומתורה, ונותנים להם מעמד שווה למעמד עם ישראל הקדושים.

“ומעתה הם יקראו לעצמם בשמות זהים לאלה של הרבנות הראשית לישראל, עם שינוי קל כל שהוא, והם מעוגנים תחת כנפי משרד ראה”מ, ומזה יתפתחו דברים שיזעזעו את כל החברה, ותהיה אנדרלמוסיה רבתי שאחריתה מי ישורנו, והטענה שיש חשש של שפיכות דמים חלילה וחס, תגדל ותתעצם ה’ יצלינו. ואין מכבין אש בסולר ונפט, אלא בשיקול דעת וביישוב הדעת״.

על המכתב חתומים גם  הראשל”צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון, שהוסיף בכתב ידו “גם אני מצטרף למחאה ומבקש לעמוד בפרץ לכבוד בית מקדשינו”, ראש ישיבת פורת יוסף הגאון רבי משה צדקה, ראש ישיבת כסא רחמים הגאון רבי מאיר מאזוז, הדיין הגאון רבי ציון בוארון והגאון רבי יעקב טופיק.

גם חבר מועצת חכמי התורה של ש”ס, הגאון רבי שמעון בעדני, חתום במפתיע על המכתב – פסק ההלכה, שהוציא מי שנחשב בעיני ש”ס גורם אופוזיציוני לתנועה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות