הגר”ש בעדני הצטרף להגר”ש עמאר נגד מתווה הכותל: לא מכבים אש בנפט

הגר"ד לאו ידרוש מנתניהו את ביטול ההכרה ברפורמים • הראשל"צ הגר"א בקשי דורון והגר"ש בעדני הצטרפו למכתב של הראשל"צ הגרש"מ עמאר נגד מתווה הכותל: "אין מכבין אש בסולר ונפט" • השר אריאל יגיע לכותל במקום לישיבת הממשלה: יחבור לרבנים שימחו ברחבה על מתווה הכניעה
יוני גרין
כ"ו אדר א' התשע"ו / 06.03.2016 00:01

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש בצהרים (ראשון) עם הרבנים הראשיים, הגר”ד לאו והראשל”צ הגר”י יוסף, כדי לדון עמם על החלטת הממשלה מלפני כשלושה שבועות לאשר רחבה בכותל המערבי בה יתפללו במעורב, שתהיה תחת ניהול נשות הכותל, הרפורמים והקונסרבטיבים – תוך הכרה בזרמים אלו.

בפגישה, שתתקיים ב-15:30, צפויים ליטול חלק, בין היתר, הרבנים הראשיים, שרת המשפטים איילת שקד, שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן, ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני.

הראשל”צ הגרש”מ עמאר לא הוזמן לפגישה לאחר שהוטל וטו על בואו. גורמים בסביבת רבה הראשי של ירושלים אמרו לחרדים 10: “ביקשו מהרב שכאשר תקבע פגישה – האם הוא יסכים להשתתף. הרב נענה בחיוב. עכשיו, כאשר נקבעה הפגישה, הועבר לנו מסר כי לא מזמינים את הרב מאחר שהוטל וטו על הגעתו”.

בסביבת הגר”ד לאו אמרו לחרדים 10, כי הרב הראשי צפוי לדרוש מראש הממשלה את ביטול ההכרה ברפורמים, ולעמוד על כך שהתנועה הרפורמית לא תנהל את הרחבה הממוקמת מהעבר השני של גשר המוגרבים.

אמש פרסם הראשל”צ הגרש”מ עמאר מכתב פסק הלכה, היוצא בחריפות נגד מתווה הכותל הרפורמי ונגד התנועה הרפורמית.

במכתב כותב רבה של ירושלים: “לשאלת רבים וחשובים, בעניין ההסדר עם אותם מפירי ברית המרימים ידם בתורת משה רבנו ע”ה, המכונים רפורמים ודומיהם, המזייפים תורת ישראל ומצוותיה בדרישתם למקום תפילה בכותל וכן מקווה, וכיוצ”ב, כשהם דורסים ורומסים ברגל גאוה כל קדשי ישראל עד שהגיעו להשיא גוים עם יהודים ושאר נישואי תועבה”.

הגרש”מ עמאר מוסיף: “ולפי עניות דעתי כל החלטה למסור את הכותל, או חלק ממנו לכל גוף שהוא, אינה החלטה תקפה, שאין לשום אדם בעלות על זה כלל, שהוא הקדש גבוה, ומיועד לתפלה ותורה, ואין לנו רשות להשתמש בהם, כדי לרצות איזה אנשים, ואפילו בלא שיחללוהו, ק”ו לאלה שהולכים בדרכים המחללים את הקדש, הס מלהזכיר.

“ועוד נעשה בזה דבר חמור ביותר, שמחשיבים אותם ‘למאן דאמר’ בענין קדוש, כשכל מעשיהם הם היפך גמור מקדושה ומתורה, ונותנים להם מעמד שווה למעמד עם ישראל הקדושים.

“ומעתה הם יקראו לעצמם בשמות זהים לאלה של הרבנות הראשית לישראל, עם שינוי קל כל שהוא, והם מעוגנים תחת כנפי משרד ראה”מ, ומזה יתפתחו דברים שיזעזעו את כל החברה, ותהיה אנדרלמוסיה רבתי שאחריתה מי ישורנו, והטענה שיש חשש של שפיכות דמים חלילה וחס, תגדל ותתעצם ה’ יצלינו. ואין מכבין אש בסולר ונפט, אלא בשיקול דעת וביישוב הדעת״.

על המכתב חתומים גם  הראשל”צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון, שהוסיף בכתב ידו “גם אני מצטרף למחאה ומבקש לעמוד בפרץ לכבוד בית מקדשינו”, ראש ישיבת פורת יוסף הגאון רבי משה צדקה, ראש ישיבת כסא רחמים הגאון רבי מאיר מאזוז, הדיין הגאון רבי ציון בוארון והגאון רבי יעקב טופיק.

גם חבר מועצת חכמי התורה של ש”ס, הגאון רבי שמעון בעדני, חתום במפתיע על המכתב – פסק ההלכה, שהוציא מי שנחשב בעיני ש”ס גורם אופוזיציוני לתנועה.

הרב עמאר, מכתב

שר החקלאות אורי אריאל, שהתנגד בממשלה למתווה הכותל הרפורמי שהציע ראש הממשלה, יעדר הבוקר מישיבת הממשלה ובמקומה יקיים סיור מחאה בכותל, יחד עם רבנים ואישי ציבור.

הסיור יתקיים לקראת הפגישה מחר של ראש הממשלה והרבנים הראשיים.

ביום שישי נפגש השר אריאל עם שר הדתות דוד אזולאי וביקש ממנו לעכב את החתימה על מתווה הכניעה של הכותל הרפורמי.

“הרפורמים בארץ ובעיקר מחו”ל, פוגעים במכוון בערכים היקרים לנו והכנסתם לכותל המערבי, בצד הדרומי, תפגע באזרחי ישראל שומרי המסורת” אמר השר אריאל. “מאז ומעולם, רחבת הכותל היתה הגורם המאחד של העם היהודי ומתווה הפשרה יגרום לסכסוך מיותר ויפגע במסורת שחשובה לכולנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות