“ציד מכשפות”: הנשיא ארדואן השתלט על עיתון אופוזיציה

מערכת העיתון 'זמאן', הנקרא ביותר במדינה, הוחרמה על ידי המשטרה, שאף השתמשה באמצעים לפיזור הפגנות ההמונים שמחו נגד השתקת התקשורת • 'זמאן' מקושר מאוד לאיש הדת הגולה פאתוללה גולאן - הנחשב יריבו של הנשיא ארדואן
דוד ליבוביץ
כ"ה אדר א' התשע"ו / 05.03.2016 19:49

הרשויות בטורקיה השתלטו אמש (שישי) על מערכת העיתון ‘זמאן’ – העיתון הנקרא ביותר במדינה, המשמש כלי ביטוי לתומכי האופוזיציה של הנשיא ארדואן.

כוחות המשטרה שפעלו במקום, בהוראת בית משפט, השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות נגד כמה אלפי בני אדם שהגיעו למחות וצעקו: “עיתונות חופשית אי אפשר להשתיק”.

לאחר ההשתלטות על המערכת, הקימה המשטרה גדרות ומחסומים מול בניין העיתון, שנפתח הבוקר עם מערכת חדשה בניהול הממשל, ותחת אבטחה משטרתית כבדה.

העיתון ‘זמאן’ מקושר מאוד לאיש הדת הגולה פאתוללה גולאן שהיה בעבר בעל בריתו של ארדואן, הפך בשנים האחרונות ליריבו הפוליטי. גולאן, המתגורר משנת 1999 בארצות הברית, מואשם באנקרה בקשירת קשר להפלת השלטון.

 עשרות מפגינים נפגעו גם היום מגז מדמיע, כשנפלו בניסיון לברוח מזירת ההפגנה שקיימו.

“למרבה הצער זה הפך בשלוש-ארבע השנים האחרונות למנהג, שכל מי שמדבר נגד מדיניות המשטר עומד בפני משפט, כלא או השתלטות של הממשלה”, אמר העורך הראשי של העיתון, עבדולחמיט בליצ’י. “אני חושב שזו תקופה אפלה לארץ שלנו, לדמוקרטיה שלנו. אבל אני לא חושב שהיא תמשיך. היא לא מתקבלת על הדעת והיא לא יכולה להמשיך”.

עורך  זמאן היום, סבעי אקארדסמה, הוסיף:  “הממשלה מבצעת מגוון רחב של ציד מכשפות נגד מתנגדיה. ארדואן אף אמר בעבר: ‘אם קוראים לזה ציד מכשפות, שיהיה זה ציד מכשפות’. זאת אומרת שהוא מודה בדברים”.

בעולם גינו את המהלך של הממשלה הטורקית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות