כחלון: “מתכוון לכהן עד 2019, סוף הקדנציה. הממשלה יציבה”

על המחלוקת עם נתניהו בסוגיית התקציב הדו-שנתי: "לא רוצה לטפס על עצים, אבל אאבק על זה מקצועית" • על משבר הדיור: "מתקנים טעויות של 10 שנים. תנו לנו שנה וחצי-שנתיים" • על חוק ההשעיה: "לא יעלה על הדעת שח"כים ילכו לעודד טרור, תומך בכל סנקציה שפוגעת באנשים האלה"
נחמן גור
כ"ג אדר א' התשע"ו / 03.03.2016 10:41

שר האוצר, משה כחלון, התייחס הבוקר (חמישי) בראיון שהעניק ללירון דקל ועמית סגל בגלי צה”ל למחלוקת בינו ובין ראש הממשלה בסוגיית התקציב הדו-שנתי.

כחלון הדגיש בראיון כי הוא מתכוון להשלים קדנציה מלאה של ארבע שנים, וכי הקואליציה הנוכחית יציבה. “אני מתכוון לכהן עד 2019, עד סוף הקדנציה”, אמר.

לדבריו, הוא מודע לעובדה שההסכם הקואליציוני מדבר על תקציב דו-שנתי, אך יש לשנות ההסכם. “אני חושב שתקציב דו-שנתי הוא לא כל כך טוב מבחינה כלכלית. מצד שני אני מחויב בהסכם הקואליציוני לתקציב דו-שנתי. אני לא רוצה לטפס על עצים, אבל אני אאבק על זה מבחינה מקצועית  ואנסה לשכנע”.

כחלון ציין כי לדעתו מעבר לתקציב חד שנתי לא יחבל ביציבות הממשלה והקואליציה. “הממשלה הזו יציבה עם תקציב חד שנתי או דו שנתי, אני חושב. יש רק מדינה אחת בעולם שעשתה תקציב דו שנתי, פעם אחת, וזו מדינת ישראל. אנחנו אולי אור לגויים, אבל לא עד כדי כך”.

יו”ר כולנו התייחס גם לחוק ההשעיה, עליו דנים בימים אלו בוועדת החוקה של הכנסת. כחלון הבהיר: “לא יעלה על הדעת שחברי כנסת ילכו לעודד טרור ומשפחות מחבלים, אני תומך בכל סנקציה שפוגעת באנשים האלה”.

על משבר הדיור אמר השר: “אנחנו מציפים את השוק בקרקעות. התוצאות לא יכולות להיות מיידיות. אנחנו מתקנים טעויות של עשר שנים. תנו לנו שנה וחצי-שנתיים, מ-2007 המשבר הזה התחיל ואנחנו בו עד היום. אני הגעתי עם תוכניות שהן כבר יוצאות לפועל. בניגוד למה שהיה בעבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות